Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2015

Να 'σαι καλά, δάσκαλε!

Στο πλαίσιο της διδασκαλίας του διηγήματος του Γιώργου Ιωάννου "Να 'σαι καλά, δάσκαλε!", οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ Γυμνασίου ζωγράφισαν...

Ο δάσκαλος
Β. Ζαχαρίας, Β1
Κ. Μαριάνθη, Β1

Το σχολείο
Π. Χρήστος, Β3

Το μάθημα
Μ. Δημήτρης, Β2

Μια σχολική εκδρομή
Τ. Ειρήνη, Β3

Μάθημα στην εξοχή
Σ. Αντώνης, Β3
Χ. Ειρήνη, Β3

Τα σλάιτς του καθηγητή...
Κ. Αρχοντής, Β1

Η διδασκαλία των άλλων καθηγητών
Κ. Φίλιππος, Β1

Σχόλια στο διάλειμμα...
Μ. Τζωτρζίνα, Β2

Τα δύο μοντέλα διδασκαλίας
Α. Γιώργος, Β1

Έγραψαν μια σελίδα στο ημερολόγιο του δασκάλου του διηγήματος... 

Τρίτη – Πρωί
   Τρίτη σήμερα, μια υπέροχη, ηλιόλουστη Τρίτη. Θα πάμε εκδρομή με το σχολείο και σίγουρα θα περάσω θαυμάσια με τους μαθητές μου! Σκέφτομαι εκεί, μέσα στη φύση, να τους παροτρύνω να θυμηθούν και να μου πουν ιστορίες, παραμύθια και τραγούδια του χωριού…
Τρίτη – Απόγευμα
   Η εκδρομή ήταν υπέροχη… Πόσα μου δίδαξαν σήμερα οι μαθητές μου, πόσο χαρούμενος νιώθω! Καθίσαμε όλοι μαζί και ξεκινήσαμε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση για τον όμορφο τόπο τους. Διηγηθήκαμε, τραγουδήσαμε, γελάσαμε και προπάντων διδαχθήκαμε, και αυτοί και εγώ! Όλοι ο μαθητές είχαν κάτι να πουν, που σαν να ανακάλυψαν σήμερα ότι το γνωρίζουν. Τραγουδήσαμε με κέφι τραγούδια παραδοσιακά, του χωριού, και περάσαμε θαυμάσια. Νιώθω πραγματικά περήφανος που βλέπω πως τα παιδιά αγαπούν τη λαϊκή παράδοση και είναι πρόθυμα να μάθουν περισσότερα γι’ αυτήν.
   Ο τρόπος με τον οποίο μου μιλούσαν, η λάμψη στα μάτια τους, είναι ακριβώς ό,τι ήθελα. Τα υπέροχα και ζεστά χαμόγελα που ήταν ζωγραφισμένα στα πρόσωπά τους με έκαναν να νιώσω πολύ όμορφα. Πιστεύω ότι είμαι πολύ τυχερός που βρίσκομαι κοντά σε παιδιά, και μάλιστα σε τέτοιους μαθητές, γεμάτους περιέργεια και ζωντάνια.
   Νιώθω ευλογημένος που είμαι εκπαιδευτικός…
Τ. Ολυμπία, Β3

Αγαπητό μου ημερολόγιο,
   Είναι η πρώτη μου φορά που διδάσκω στην επαρχία, και πρέπει να ομολογήσω ότι είμαι έκπληκτος και ενθουσιασμένος με τους μαθητές μου!
   Τους ανέθεσα να βρουν δημοτικά τραγούδια από τον τόπο τους, ρωτώντας τους συγγενείς ή και τους γείτονές τους. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με αυτή την εργασία και από την πρώτη κιόλας μέρα άρχισαν να συλλέγουν πλούσιο υλικό. Η ανταπόκρισή τους με συγκίνησε, και μάλιστα σκέφτομαι να τους αναθέσω και άλλες εργασίες σε σχέση με τον λαϊκό πολιτισμό, ίσως για τα έθιμα και τις παραδόσεις του χωριού... Αν και δυο παιδιά που έχουν έρθει από την πόλη με απογοήτευσαν, η συνολική εικόνα είναι πολύ καλή! 
   Πιστεύω πως αυτή η εργασία θα κάνει τους μαθητές μου να μάθουν περισσότερα για τον τόπο τους και ελπίζω πως αυτό θα φέρει την αγάπη και τον σεβασμό τους για τον λαϊκό πολιτισμό και τη λαϊκή παράδοση.
Ν. Μαρία, Β2

Αγαπητό μου ημερολόγιο, 
   Σήμερα στο σχολείο πήρα αρκετές ακόμα εργασίες. Με χαροποιεί ιδιαίτερα που βλέπω ότι όλα τα παιδιά εμπλέκονται δημιουργικά με το μάθημα. Έχω παραλάβει αρκετά παραμύθια και δημοτικά τραγούδια. Ακόμα, μέσα από άλλες εργασίες γνώρισα αρκετά έθιμα του τόπου. Όμως ένας μαθητής που ήρθε φέτος εδώ από την πόλη φαίνεται να μην μπορεί να συλλέξει από το χωριό έθιμα, τραγούδια ή παραμύθια. Χθες μου έδωσε σαν εργασία κάποια δημοτικά τραγούδια του Νικολάου Πολίτη. Μάλλον φαντάστηκε πως δεν τα ήξερα… Τουλάχιστον όμως προσπάθησε, σε αντίθεση με ένα άλλο παιδί, επίσης από την πολιτεία, που θεώρησε ως δημοτικό τραγούδι ένα τραγουδάκι του Αττίκ. Αν είναι δυνατόν! Από πού κι ως πού το πήρε για δημοτικό; Με στενοχώρησε πολύ, επειδή δε φάνηκε να συγκράτησε τίποτα από ό,τι είχαμε μάθει ως τώρα. Ελπίζω να κατάλαβε το λάθος του και να ξαναπροσπαθήσει… 
Ρ. Μαρία Μιχαέλα, Β3 

Αγαπητό μου ημερολόγιο, 
   Σήμερα γύρισα από το σχολείο πολύ απογοητευμένος. Αναρωτιέμαι τι λάθος έχω κάνει… Γιατί αυτοί οι δύο μαθητές να μην καταλάβουν τίποτα από τα τόσα που είπαμε; Στο πλαίσιο της διδασκαλίας των δημοτικών τραγουδιών έβαλα μια απλή εργασία στα παιδιά, να βρουν δυο παραδοσιακά τραγούδια από το χωριό. Και ο ένας μου φέρνει για δημοτικό τραγούδι ένα τραγουδάκι του Αττίκ. Δεν το χωράει το μυαλό μου... Όχι πως ο άλλος, που αντέγραψε από τον Νικόλαο Πολίτη, ήταν καλύτερος, αλλά τουλάχιστον προσπάθησε. 
   Αλλά κακώς απογοητεύομαι… Αυτοί οι δύο μαθητές δεν είναι ντόπιοι, έχουν έρθει από την πόλη. Καταλαβαίνω πως είναι δύσκολο γι’ αυτούς να ενταχτούν στο χωριό και στις συνήθειές των ανθρώπων αυτού του τόπου. Τους ζητάω όμως να κάνουν μία μικρή προσπάθεια. Από αύριο θα ασχοληθώ περισσότερο μαζί τους… 
   Αυτό που θέλω είναι διδάξω στους μαθητές μου όσα περισσότερα γίνεται για τον λαϊκό πολιτισμό και την παράδοσή μας. Θα κάνω ό,τι μπορώ για να τα καταφέρω… 
Π. Ελένη, Β3

Αγαπητό μου ημερολόγιο, 
   Τι σύγχυση κι αυτή σήμερα! Όλος ο κόπος μου, το μεράκι μου και το ενδιαφέρον μου πάνε στράφι... Τόσον καιρό έφερνα στο σχολείο βιβλία από το σπίτι μου, δίσκους και μαγνητόφωνα. Οι μαθητές μου άκουγαν παραδοσιακά τραγούδια, τραγουδούσαν και χόρευαν μέσα στην τάξη. Τους έκανα προβολές για να τους δείξω φορεσιές, τόπους και σπίτια. Είχαν κατενθουσιαστεί, κι εγώ το ίδιο. Πίστευα ότι με αυτόν τον τρόπο διδασκαλίας θα κατάφερνα να τους κεντρίσω το ενδιαφέρον, ώστε να δουν με άλλο μάτι την παράδοση. Πού να ’ξερα ότι θα έπαιρνα τέτοια πίκρα… 
   Εκεί που ήμουν σίγουρος ότι όλοι είχαν καταλάβει πλήρως αυτά που τους έλεγα, μετά από τις δύο αυτές εργασίες που έλαβα, απογοητεύτηκα. Τουλάχιστον ο ένας μαθητής φαίνεται να κατανόησε την έννοια «δημοτικό τραγούδι», έστω κι αν αντέγραψε από ένα παλιό αναγνωστικό. Ο άλλος όμως να μου φέρει τραγούδι του Αττίκ! Κρίμα! 
Σκ. Ιουλία, Β3

Άλλοι/ες προτίμησαν να υιοθετήσουν τον ρόλο ενός από τους μαθητές/τριες και να γράψουν στο ημερολόγιό του/της.

Αγαπημένο μου ημερολόγιο, 
   Άλλη μια μέρα στο σχολείο, δεν ήταν όμως καθόλου βαρετή. Τραγούδι και χορός! 
   Ο νέος φιλόλογος μάς είχε βάλει ως άσκηση για το σπίτι να ψάξουμε δημοτικά τραγούδια του τόπου μας. Όλοι ανταποκριθήκαμε με ενθουσιασμό! Σήμερα λοιπόν ξεκινήσαμε την παρουσίαση των δημοτικών τραγουδιών και μάλιστα αρχίσαμε να τα τραγουδάμε μέσα στην τάξη. Τραγουδούσα κι εγώ, και έπιασα μια συμμαθήτριά μου και χορέψαμε. Ο καθηγητής μας έλαμπε από χαρά, που ξύπνησε μέσα μας τη λαϊκή κουλτούρα…
   Τον συμπαθούν όλοι τον φιλόλογό μας. Όλο το χωριό μιλάει γι’ αυτόν, οι γονείς μας χάρηκαν που τα παιδιά τους ασχολήθηκαν με την ιστορία του τόπου τους. Αλλά πιο πολύ τον αγαπούμε εμείς, οι μαθητές του. Ο πρώτος καθηγητής που μας διδάσκει με διαφορετικό τρόπο και μας κεντρίζει το ενδιαφέρον... Οι μαθητές από τις άλλες τάξεις απορούν και μας ζηλεύουν.
   Να ’σαι καλά, δάσκαλε!
Ν. Σόφη, Β2

Αγαπητό μου ημερολόγιο, 
   Πριν από λίγες μέρες στο σχολείο μας περίμενε μια έκπληξη. Μετά από χρόνια ήρθε στο σχολείο μας καινούριος φιλόλογος! 
   Η πρώτη μου εντύπωση γι’ αυτόν ήταν… πως είναι κάπως περίεργος! Όλο ρωτάει και θέλει να μαθαίνει διάφορες ιστορίες για το χωριό. Μάλλον του αρέσει ιδιαίτερα η μουσική, γιατί κατά τη διάρκεια του μαθήματος των Νέων Ελληνικών φέρνει στην τάξη μαγνητόφωνα, πικάπ και δίσκους για να ακούμε δημοτικά τραγούδια και μας παροτρύνει να σιγοτραγουδάμε, όπως κάνει κι ο ίδιος. Επίσης, παρακολουθούμε σλάιτς με παραδοσιακές φορεσιές, σπίτια και διάφορους τόπους της χώρας μας. Αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι ότι σπάνια ακολουθούμε κατά γράμμα αυτά που γράφει το βιβλίο. Αντιθέτως, ή θα τραγουδάμε (και πολλές φορές κάποιοι χορεύουν κιόλας) ή ο κύριος θα μας διαβάζει αποσπάσματα από βιβλία που φέρνει από το σπίτι του. 
   Όταν συζητάμε με παιδιά από άλλες τάξεις για τον τρόπο που γίνεται το μάθημα, όλοι μένουν έκπληκτοι. Εμένα όμως μου αρέσει πολύ περισσότερο αυτός ο τρόπος… Φέτος πρώτη φορά τραγούδησα (και μια φορά χόρεψα!) με παραδοσιακή μουσική. Πάντα πίστευα ότι όλα αυτά ήταν παλιομοδίτικα, αλλά τώρα νομίζω ότι είναι πολύ ιδιαίτερη μουσική και είμαι πολύ περήφανη για τον τόπο μου. 
   Όσο για τον κύριο, είναι πολύ διαφορετικός από οποιονδήποτε άλλο καθηγητή. Τον συμπαθώ πολύ γιατί δεν είναι αυστηρός, είναι σοβαρός κι ευγενικός ταυτόχρονα και μας μαθαίνει την παράδοση του τόπου μας. 
Μ. Αναστασία, Β2

Αγαπητό μου ημερολόγιο, 
   Σήμερα ήρθε στο σχολείο μας ένας καινούριος φιλόλογος, μιας και ο παλιός καθηγητής μας βγήκε στη σύνταξη! Είναι ψηλός σαν κυπαρίσσι, όμορφος σαν μοντέλο και αθλητικός. Μας έκανε πολύ καλή εντύπωση, κι όχι μόνο για την εμφάνισή του… Πιστεύω ότι θα μας γίνει πολύ αγαπητός κι ότι θα μας βοηθήσει να μάθουμε πράγματα που μέχρι πριν λίγο μας φαινόντουσαν αδιάφορα! Για να δώσω ένα παράδειγμα, μας μίλησε για τις παραδόσεις, που όλοι μας λίγο πολύ τις έχουμε δυστυχώς ξεχάσει… Ο τρόπος με τον οποίο δίδασκε το μάθημα μας κέρδισε όλους! Μπορώ να πω ότι ήταν πολύ καλύτερος από αυτόν του περσινού μας καθηγητή, παρότι είμαστε ακόμα στην αρχή. Μας έκανε μάθημα μέσα από τη μουσική! Για να σου δώσω να καταλάβεις, αγαπημένο μου ημερολόγιο, μας δίδαξε τα δημοτικά τραγούδια μέσω της παραδοσιακής μας μουσικής και των παραδοσιακών μας χορών! Επίσης, εντύπωση μου έκανε που ήταν ο πρώτος δάσκαλος που μας έλυνε όλες μας τις απορίες. 
   Φαίνεται πως είμαστε πολύ τυχεροί που τον έχουμε καθηγητή! 
Ντ. Λίνο, Β2

Αγαπημένο μου ημερολόγιο, 
   Θέλω να μοιραστώ μαζί σου κάποιες σκέψεις και συναισθήματά μου για τον καινούριο φιλόλογο, που ήρθε φέτος στο σχολείο μας και τον έχουμε κι εμείς στα κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. 
   Είναι πολύ φιλικός άνθρωπος, κοντά στα παιδιά, μας φέρεται και μας μιλάει όμορφα. Από την πρώτη μέρα που μπήκε στην τάξη δε θέλησε να αρχίσει το μάθημα κατευθείαν, αλλά προτίμησε να συστηθούμε και να μας μιλήσει για τα θέματα με τα οποία θα ασχοληθούμε κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Αυτό ήταν το πρώτο καλό που έκανε, γιατί μας έδιωξε το άγχος, αφού οι περισσότεροι θεωρούμε τα φιλολογικά μαθήματα αρκετά δύσκολα. Μας κέρδισε όλους με τον τρόπο που μας πλησίασε! Εγώ τον συμπαθώ, αλλά και τον σέβομαι, και περιμένω κάθε φορά το επόμενο μάθημά του με ανυπομονησία. 
   Σύντομα αναπτύξαμε μια αρκετά στενή σχέση με τον καθηγητή, γιατί όχι μόνο είναι φιλικός μαζί μας, αλλά και μας κάνει το μάθημα με έναν τρόπο ξεχωριστό. Εκτός από τη μελέτη του κειμένου και τις σχετικές ερωτήσεις, μας βάζει εργασίες για τις οποίες παίρνουμε ιδέες από το κείμενο, αλλά βάζουμε και δικά μας στοιχεία, για τα οποία πρέπει να ψάξουμε σε βιβλία, σε εφημερίδες ή να ρωτήσουμε συγγενικά μας πρόσωπα. Έτσι πλουτίζουμε τις γνώσεις μας και δε χάνουμε το ενδιαφέρον μας για το μάθημα. Αλλά το πιο ωραίο είναι το μάθημα μέσα στην τάξη, που το κάνει τόσο ζωντανά, με προβολές φιλμ, με τραγούδια και ό,τι άλλο μπορείς να φανταστείς, γιατί αγαπάει πολύ την παραδοσιακή μουσική και τους χορούς. Με τον τρόπο αυτό, κατάφερε να κάνει τα Κείμενα, από μάθημα που το φοβόμουν και το θεωρούσα δύσκολο, ένα από τα αγαπημένα μου! 
   Ημερολόγιό μου, τελικά είναι αλήθεια πως ένας άνθρωπος με τον τρόπο του μπορεί να σου αλλάξει άποψη για πολλά πράγματα… Αυτός ο καθηγητής επηρέασε θετικά τη διάθεσή μου για όλη τη σχολική ζωή! 
Τσ. Ευαγγελία, Β3

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.