Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2018

Και πάλι στο σχολείο...

Με αφορμή το κείμενο της Ζωρζ Σαρή "Και πάλι στο σχολείο..." οι μαθητές/τριες έγραψαν μια σελίδα στο ημερολόγιο της δεσποινίδας Κλάρας... 

Αγαπητό μου ημερολόγιο, 
   Ξύπνησα σήμερα το πρωί με την καλύτερη διάθεση. Ανυπομονούσα τόσο να ξαναδώ τις μαθήτριές μου! Έβαλα το ωραίο καινούριο μου ταγέρ, το μπλε με τις άσπρες κουκίδες και την ασορτί μπλε γραβάτα. Ήθελα να υποδεχτώ την καινούρια σχολική χρονιά κομψή και περιποιημένη! Με το που έφτασα, το προαύλιο ήταν ήδη γεμάτο χαρά και εφηβική ανεμελιά. Αγκαλιές, γέλια, φιλιά, φωνές, συζητήσεις για το καλοκαίρι που πέρασε… Σωστό πανηγύρι! 
   Και πού να δεις τι έγινε όταν μπήκα στην τάξη για να δώσω το πρόγραμμα… Οι μικρές μου φίλες με καλωσόρισαν με ένα ζεστό χειροκρότημα! Ήταν όλες εκεί. Η Άλκη, η Ζωρζ, η Αθηνούλα, η Άλμπα… Μόνο η Ποζέλι έλειπε. Το περίμενα… Φαίνεται πως την κέρδισε τελικά το τραγούδι. Είχαμε στο τμήμα και μια καινούρια μαθήτρια, τη Μαριάννα, που μας ήρθε από τη Θεσσαλονίκη. Γλυκούλα φαίνεται, μικροκαμωμένη, με ένα κεφαλάκι γεμάτο μπούκλες. Είμαι σίγουρη πως οι συμμαθήτριές της θα τη βοηθήσουν να προσαρμοστεί στο νέο της περιβάλλον και πως θα δέσει σύντομα μαζί τους. Πρώτη μέρα μαθημάτων, κι έτσι παρουσίασα στα κορίτσια τους διδακτικούς μας στόχους για τη νέα σχολική χρονιά και τους τόνισα ότι φέτος, καθώς έχουν ανεβεί τάξη, θα έχω περισσότερες απαιτήσεις. Για αρχή τους έβαλα να γράψουν μία έκθεση με θέμα «Το καλοκαίρι μου». Όλες οι μαθήτριες ενθουσιάστηκαν, εκτός από τη Ζωρζ, που μου φάνηκε κάπως προβληματισμένη. Ποιος ξέρει τι έχει στο μυαλό του πάλι αυτό το ζωηρό παιδί! Πιστεύω πως είναι ταλαντούχα, αλλά πρέπει να συγκεντρωθεί και να έχει περισσότερη αυτοπεποίθηση…
   Και πάλι στο σχολείο λοιπόν. Καλή χρονιά! 
Τ. Κωνσταντίνα, Β2

Καλό μου ημερολόγιο, 
   Πρώτη μέρα σήμερα με τις αγαπημένες μου μαθήτριες.
   Μεγάλωσαν, άλλαξαν, σοβάρεψαν! Είναι πια σωστές δεσποινιδούλες… Μόλις μπήκα στην αίθουσα, χαμόγελα σκόρπισαν παντού και όλη η τάξη ξέσπασε σε ζωηρά χειροκροτήματα! Ομολογώ πως κι εμένα μου είχαν λείψει πολύ. Το μάθημα, οι συζητήσεις που κάναμε,… όλα! Είδα βέβαια και τη διευθύντρια του σχολείου, αυτή την αχώνευτη κ. Ερασμία. Ο τρόπος που μιλάει και συμπεριφέρεται στα παιδιά είναι πολύ τυπικός και απόμακρος. Δε συμφωνώ καθόλου με αυτή τη στάση, αν και την υιοθετούν οι περισσότεροι καθηγητές. Πιστεύω πως τα παιδιά πρέπει να τα πλησιάσεις, να τους δείξεις το ενδιαφέρον σου, για να τους εμπνεύσεις τον ζήλο και την όρεξη να μάθουν… 
   Όπως και να έχει, η μέρα κύλησε υπέροχα, γεμάτη αναμνήσεις από το καλοκαίρι. Η φετινή χρονιά προβλέπεται συναρπαστική!
Ι. Νάντια, Β2

Αγαπημένο μου ημερολόγιο,
   Μόλις επέστρεψα από το σχολείο. Σήμερα επισήμως τελείωσαν οι καλοκαιρινές μας διακοπές. Ωστόσο, εγώ είμαι χαρούμενη! Θα κάνω και φέτος μάθημα με το αγαπημένο μου τμήμα! Η περσινή σχολική χρονιά ήταν απίθανη και θέλω να πιστεύω πως όλες μου οι μαθήτριες έμαθαν πολλά καινούργια πράγματα. Φέτος θα ασχοληθούμε πολύ με την έκθεση και, όπως είπα και στα κορίτσια, θα συζητάμε μαζί κάθε συντακτικό λάθος, ως και τη στίξη! Επίσης, σκοπεύω να διαβάσουμε κλασικούς και σύγχρονους συγγραφείς και φυσικά ποίηση, αφού τους το είχα υποσχεθεί από πέρσι. Θέλω η φετινή χρονιά να τους μείνει αξέχαστη! 
   Ακόμα δε μπορώ να ξεχάσω τον χαλασμό από χειροκροτήματα που έγινε όταν έφυγε αυτή η ξινή διευθύντρια απ’ την τάξη τους και μπήκα εγώ. Μέχρι και η καινούργια μαθήτρια χειροκροτούσε! Πολύ καλό κορίτσι, και οι γονείς της πολύ ευγενικοί. Μίλησα μαζί τους όταν ήρθαν να πάρουν την κόρη τους από το σχολείο και συζητήσαμε για τις επιδόσεις της Μαριάννας στο προηγούμενο σχολείο της. Μου είπαν πως παραξενεύτηκαν που έβαλα έκθεση από την πρώτη μέρα, κι ακόμη περισσότερο που κανένα κορίτσι δε δυσανασχέτησε. Πάντως, κι εγώ εντυπωσιάστηκα που δεν είχα καμία γκρίνια. Μια άλλη συνάδελφος μου είπε ότι, όταν τους έδωσε μερικές επαναληπτικές ασκήσεις για το σπίτι, οι μαθήτριες άρχισαν να παραπονιούνται ότι είναι η πρώτη μέρα των μαθημάτων και ότι είναι άδικο να τους βάλει ασκήσεις από τώρα. Έτσι είναι όμως η εφηβεία, απρόβλεπτη και υπέροχη… 
Λ. Αγλαΐα, Β3 

Αγαπητό μου ημερολόγιο,
   Πόση χαρά ένιωσα σήμερα, την πρώτη μέρα της φετινής σχολικής χρονιάς, που συνάντησα και πάλι τις μαθήτριές μου! Πόσο μου είχαν λείψει! Μέσα σε ένα μόνο καλοκαίρι έγιναν σωστές κοπέλες. Είμαι σίγουρη ότι μετά την ξεκούραση των διακοπών θα εργαστούν φιλότιμα και θα σημειώσουν μεγάλη πρόοδο στα μαθήματά τους. Βέβαια, κι εγώ θα είμαι πάντα κοντά τους σε ό,τι χρειαστούν. Ανυπομονώ να δω τι θα μου γράψουν στην πρώτη έκθεση που τους έβαλα, με θέμα το καλοκαίρι τους. Είδα πολλά χαμόγελα και μάτια γεμάτα σπίθες... Φαίνεται πως αυτό το θέμα, που ταιριάζει στο κοντινό τους χθες, τις ενθουσίασε.
   Νιώθω πως η καινούρια χρονιά ξεκινάει με τις καλύτερες προϋποθέσεις!
Γ. Κωνσταντίνα, Β1

Ημερολόγιό μου,
   Σκέφτομαι με χαρά ότι αύριο το πρωί θα βρεθώ και πάλι στο σχολείο! Έχω πεθυμήσει τις περσινές μου μαθήτριες και χαίρομαι πολύ που θα τις ξαναδώ. Νιώθω ότι κι εκείνες με αγαπάνε και ότι θα χαρούν να δουλέψουμε ξανά μαζί και στη Β΄ Γυμνασίου. Επίσης, δε βλέπω την ώρα να γνωρίσω και τα καινούρια κορίτσια της Α΄ τάξης, που έρχονται φέτος στο σχολείο μας για πρώτη φορά. Για να δούμε πώς θα τα πάμε... Θα συναντήσω βέβαια και την κυρία Ερασμία, τη διευθύντριά μου, με την οποία δεν τα πάμε και τόσο καλά, αλλά τι να κάνουμε;
   Όσο για το μάθημά μου, σκέφτομαι να δώσω φέτος μεγαλύτερη βαρύτητα στη γλώσσα, αλλά και στην ποίηση. Αισθάνομαι την ανάγκη να διδάξω πολλά περισσότερα, διότι ότι οι μαθήτριές μου έχουν θέληση και πιστεύω πως με τη βοήθειά μου θα πετύχουν τους στόχους τους. Γι’ αυτό από την πρώτη κιόλας μέρα έχω αποφασίσει να τις βάλω να γράψουν έκθεση. Θα είναι ελεύθερες να χρησιμοποιήσουν τη φαντασία τους, αλλά θα τους τονίσω να προσέξουν πολύ τη σωστή έκφραση, ακόμα και τη στίξη. Λες να τους ζητήσω να μου γράψουν πώς πέρασαν το καλοκαίρι; Μου φαίνεται καλή ιδέα! Ελπίζω να τους αρέσει και να ανταποκριθούν με ζήλο και προθυμία, ώστε να έχουμε ένα καλό ξεκίνημα…
Π. Ιωάννα, Β2

Η δεσποινίς Κλάρα
Κ. Χρήστος, Β2

Άλλοι/ες προτίμησαν να γράψουν την έκθεση της Ζωρζ...

Το καλοκαίρι μου
   Υπάρχει πιο όμορφο μέρος από το Καβούρι; Η θάλασσα είναι υπέροχη και την είχαμε στα πόδια μας! Τα πρωινά το νερό ήταν λάδι και χαιρόμασταν το κολύμπι και τις βουτιές από τον ψηλό βράχο που στεφανώνει την ακτή. Γυρίζαμε στο σπίτι για φαγητό περασμένες δύο! Και κάθε βράδυ μαζευόμασταν με την παρέα μου στην ακρογιαλιά, δίπλα στην καφασωτή παράγκα. Γέλια, τραγούδια και η πανσέληνος να ανατέλλει, μια ασημένια γραμμή που έσκιζε στα δύο την ασάλευτη θάλασσα…
   Αξέχαστη στιγμή, όταν σαν θεά Αθηνά, τυλιγμένη με ένα λευκό σεντόνι για χλαμύδα και με ένα χρυσαφί κοντάρι στο χέρι, κατέβηκα το λοφάκι προς την παραλία με όλη τη μεγαλοπρέπεια που ταιριάζει σε μια θεά. Ένιωθα σαν να ήμουν κυρίαρχος του κόσμου!
   Ξέγνοιαστη κι ελεύθερη, χάρηκα την κάθε στιγμή του καλοκαιριού μου! Πόσο θα ήθελα να ζήσω την ομορφιά του για πάντα…
Λ. Ελένη, Β3

   Το καλοκαίρι είναι η αγαπημένη μου εποχή! Κάθε χρόνο, με το που ανοίγει ο καιρός, ανυπομονώ να τελειώσει η σχολική χρονιά για να ξεκινήσω τις διακοπές μου. Φέτος πέρασα υπέροχα στο μέρος που λατρεύω, το Καβούρι. Τα πρωινά ξυπνούσα πολύ νωρίς και έτρεχα ξυπόλητη με τη Ρενέ στη θάλασσα. Κολυμπούσαμε, ξαπλώναμε στην άμμο και ψηνόμασταν στον ήλιο. Όταν ξεφεύγαμε από τον έλεγχο των μεγάλων, καταλήγαμε σε έναν ψηλό βράχο και κάναμε θεαματικές βουτιές. Αργά το μεσημέρι παίρναμε τον δρόμο της επιστροφής και πέφταμε με όρεξη στο φαγητό της μαμάς. Το απόγευμα παίρναμε και πάλι τους δρόμους. Άλλες φορές πηγαίναμε στη θάλασσα για μια ακόμη βουτιά και άλλοτε τριγυρίζαμε στις γειτονιές με τα ποδήλατά μας, ξεσηκώνοντας τον κόσμο με τις φωνές και τα γέλια μας.
   Αλλά τα πιο ωραία ήταν τα βράδια… Μαζευόμασταν όλη η παρέα στην παραλία, τραγουδούσαμε και περιμέναμε να βγει το φεγγάρι, να καθρεφτιστεί στη θάλασσα και να της δώσει μια ασημένια όψη. Κανένας δεν ήθελε να χάσει το θέαμα, και μόνο οι φωνές των μαμάδων μάς έκαναν να παίρνουμε τον δρόμο του γυρισμού. 
   Τι όμορφο που ήταν το καλοκαίρι μου! Αυτές οι αναμνήσεις θα μείνουν για πάντα στην καρδιά μου…
Γ. Κωνσταντίνα, Β1 

...'Η να παρουσιάσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους για τη δική τους επιστροφή στα θρανία.

Επιστροφή στα θρανία
   11 Σεπτεμβρίου. Το προαύλιο του σχολείου γεμίζει και πάλι με γέλια και φωνές. Χαιρόμαστε που βρεθήκαμε ξανά. Έχουμε τόσο πολλά να πούμε! Ένα καλοκαίρι κύλησε μέσα από τα χέρια μας. Όλα μυρίζουν ακόμη θάλασσα. Κορμιά μαυρισμένα. Τα χαμόγελά μας λαμπερά, σαν τον ήλιο που μας κοιτάζει από ψηλά. 
   Το καλοκαίρι τελείωσε. Νέα σχολική χρονιά, μια τάξη μεγαλύτεροι… 
   Πρώτη μέρα στο σχολείο!
Κ. Ηλίας, Β1

Και πάλι στο σχολείο… 
   Η πρώτη μέρα στο σχολείο ήταν υπέροχη! Ξανασυναντήσαμε όλους τους φίλους και τους συμμαθητές μας, ανταλλάξαμε τις σκέψεις μας για τη νέα σχολική χρονιά, είπαμε τι κάναμε το καλοκαίρι… Ο Ορέστης πήγε στο Πόρτο Χέλι και στη Χαλκιδική, ο Ηλίας πήγε στο χωριό του στην Καρδίτσα κι ο Νίκος στη Λήμνο, ένα από τα ομορφότερα νησιά του Αιγαίου πελάγους, και στο χωριό του στην Ήπειρο. Ούτε που καταλάβαμε για πότε χτύπησε το κουδούνι...
Α. Ορέστης - Κ. Ηλίας - Κ. Νίκος 

Η πρώτη μέρα στο σχολείο
   Με το που μπήκε ο Σεπτέμβρης άρχισα να σκέφτομαι και πάλι το σχολείο, να αναρωτιέμαι πώς θα είναι η Β΄ Γυμνασίου και αν θα έχουν αλλάξει οι συμμαθητές μου. Τα ίδια πάνω κάτω πιστεύω πως σκεφτόντουσαν κι αυτοί…
   Την πρώτη μέρα έφτασα νωρίς νωρίς. Αν και εξοικειωμένος πλέον με το Γυμνάσιο (δεν είμαστε πια πρωτάκια, όπως πέρσι!), ανησύχησα λίγο στην αρχή, για να πω την αλήθεια, γιατί δεν έβλεπα ακόμα κανέναν από τους συμμαθητές μου… Μετά από λίγο, ωστόσο, άρχισαν να καταφθάνουν και μέχρι να χτυπήσει το κουδούνι είχαν έρθει όλοι! Η επανένωσή μας μετά τις καλοκαιρινές διακοπές ήταν συγκινητική. Γεμάτοι χαρά, λέγαμε ο ένας στον άλλο πώς περάσαμε το καλοκαίρι και ανταλλάσσαμε απόψεις για τη νέα σχολική χρονιά. 
   Παιδιά, μου είχατε λείψει! Και το σχολείο μου έλειψε… 
Α. Παναγιώτης, Β1

   To όμορφο και ξένοιαστο καλοκαίρι πέρασε γρήγορα… Ήρθε ο Σεπτέμβρης και τα σχολεία άνοιξαν και πάλι τις πόρτες τους για να καλοδεχτούν όλους τους μαθητές.
   Ξύπνησα πρωί πρωί, αφήνοντας τις καλοκαιρινές μου συνήθειες, για να πάω στο σχολείο. Στον δρόμο συνάντησα πολλούς συμμαθητές και συμμαθήτριές μου. Περπατούσαμε λέγοντας τα νέα μας και ούτε που καταλάβαμε για πότε φτάσαμε στο σχολείο μας, που ήταν κιόλας γεμάτο παιδιά. Αμέσως έτρεξα κοντά στους φίλους μου! Αγκαλιαστήκαμε κι αρχίσαμε να κάνουμε ένα σωρό σχέδια για την καινούρια χρονιά.
   Σίγουρα και φέτος θα περάσουμε υπέροχα!
Α. Χρήστος, Β2

Και η συγγραφέας μας... 

Μ. Νίκη, Β3

Κ. Τάσος, Β2

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.