Κυριακή 28 Σεπτεμβρίου 2014

Τραγούδια για την Ελλάδα

Έχοντας συζητήσει για τις πολλές και συχνά αντιφατικές όψεις της Ελλάδας, μια από τις δραστηριότητες που προτείνονται στους/στις μαθητές/τριες είναι να διαλέξουν ένα τραγούδι για την Ελλάδα. 
Μερικές ιδέες (τραγούδια και χαρακτηριστικοί στίχοι):
Αχ Ελλάδα - στίχοι Μανώλη Ρασούλη. Τραγουδάει ο Νίκος Παπάζογλου.


Αχ Ελλάδα σ’ αγαπώ 
και βαθιά σ’ ευχαριστώ
γιατί μ’ έμαθες και ξέρω
ν’ ανασαίνω όπου βρεθώ
να πεθαίνω όπου πατώ
και να μη σε υποφέρω

Αχ Ελλάδα θα στο πω
πριν λαλήσεις πετεινό
δεκατρείς φορές μ’ αρνιέσαι
μ’ εκβιάζεις μου κολλάς
σαν το νόθο με πετάς
μα κι απάνω μου κρεμιέσαι

Για την Ελλάδα - στίχοι και μουσική Σωκράτη Μάλαμα




Αμπέλια και χρυσές ελιές
μοιάζεις Ελλάδα μου όπως θες
φωτιά κι αέρας, στο φως της μέρας.
Τη μια ευρωπαία στο κλαρί,
την άλλη αρχαία προτομή
Γιατί, γιατί;

Στον ουρανό σου θέλω απόψε ν’ ανεβώ
να σε βρω
αγκάλιασέ με στο σκοτάδι σου να μπω
μάγισσα, σ’ αγάπησα.

Τα καράβια μου καίω - στίχοι και μουσική Νίκου Πορτοκάλογλου.


Τα καράβια μου καίω
Τα καράβια μου καίω τα καίω
δε θα πάω πουθενά.
Μπρος στα πόδια σου κλαίω
μη μ’ αφήσεις σου λέω σου λέω
να σ’ αφήσω ξανά.

Τα παιδιά στην κερκίδα
είναι η μόνη σου ελπίδα ελπίδα
πρωινός ουρανός
Σταυρωμένη πατρίδα
μες στα μάτια σου είδα αχ είδα
της ανάστασης φως.

Κι ας μη μου ’χεις χαρίσει ποτέ
ένα χάδι ως τώρα
πάντα εδώ θα γυρνώ.
Από πείσμα και τρέλα θα ζω
σε τούτη τη χώρα
ώσπου να ’βρω νερό
γιατί ανήκω εδώ.

Μπορείτε να διαλέξετε όποιο από αυτά τα τραγούδια σας αρέσει περισσότερο ή όποιο άλλο προτιμάτε (αιτιολογώντας την επιλογή σας!)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.