Στο πλαίσιο της διδασκαλίας του διηγήματος του Γιώργου Ιωάννου "Να 'σαι καλά, δάσκαλε!", οι μαθητές και οι μαθήτριες του Β4 απέδωσαν μια σκηνή σε μορφή κόμικς...
Άλλοι/ες υιοθέτησαν τον ρόλο ενός από τους μαθητές του δασκάλου του διηγήματος και έγραψαν γι' αυτόν, αλλά και κατέθεσαν τις σκέψεις τους για το ποιος είναι ο "ιδανικός καθηγητής"...
Π. Ελεάνα
Άλλοι/ες υιοθέτησαν τον ρόλο ενός από τους μαθητές του δασκάλου του διηγήματος και έγραψαν γι' αυτόν, αλλά και κατέθεσαν τις σκέψεις τους για το ποιος είναι ο "ιδανικός καθηγητής"...
Από το ημερολόγιο ενός μαθητή
Αγαπητό μου ημερολόγιο,
Φέτος έχει έρθει στο σχολείο μας ένας καινούριος φιλόλογος... Είναι πολύ καλός και τον αγαπούμε όλοι! Δε διδάσκει με τον κλασικό, κουραστικό τρόπο που μας κάνει να βαριόμαστε… Ο τρόπος διδασκαλίας του είναι πολύ πρωτότυπος και όλοι συμμετέχουμε στο μάθημά του με ενθουσιασμό! Μέσα από τραγούδια, χορούς και παιχνίδια κατάφερε να ξαναθυμηθούμε τις παραδόσεις του τόπου μας. Μας έχει μεταδώσει την αγάπη του γι’ αυτές και μας έκανε να νιώθουμε περήφανοι για τον λαϊκό πολιτισμό μας.
Αυτός ο καθηγητής έχει κατακτήσει μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου… Μακάρι να αναλάβει το τμήμα μας και του χρόνου!
Τ. Βασίλης
Από το ημερολόγιο μιας μαθήτριας
Καλό μου ημερολόγιο,
Από το ημερολόγιο μιας μαθήτριας
Καλό μου ημερολόγιο,
Σήμερα ο αγαπημένος μας φιλόλογος έφερε στην τάξη έναν προβολέα και μας έδειξε παραδοσιακές φορεσιές… Κάθε μία ήταν ξεχωριστή. Ο δάσκαλος μάς είπε ότι είναι χειροποίητες. Δεν μπορώ να καταλάβω πώς γίνεται ανθρώπινα χέρια να ράβουν και να κεντούν με τέτοια λεπτομέρεια!
Μετά ακούσαμε έναν δίσκο με δημοτικά τραγούδια. Ο καθηγητής μας άρχισε να σιγοτραγουδάει και μας παρακίνησε να τραγουδήσουμε κι εμείς μαζί του. Πήρα θάρρος και του ζήτησα να πω ένα τραγούδι που μου είχε μάθει η γιαγιά μου. Ποτέ πριν δεν είχα τραγουδήσει στους συμμαθητές μου. Με άκουγαν με ανοιχτό το στόμα! Οι φίλες μου σηκώθηκαν και άρχισαν να χορεύουν. Ήταν υπέροχα!
Αλλά κάτι με προβληματίζει… Ένας συμμαθητής μας δε συμμετέχει στο μάθημα κι όλο κοιτάει το ρολόι του. Μας ήρθε, βλέπεις, από την Αθήνα και δε φαίνεται να συγκινείται ιδιαίτερα από όλα αυτά. Τι να κάνουμε όμως; Έτσι είναι η πόλη. Κρίμα πάντως…
Χ. Αριάδνη
Αγαπημένο μου ημερολόγιο,
Κάθε χρόνο μας έρχεται και κάποιος καινούριος καθηγητής… Αλλά ο φιλόλογος που έχουμε φέτος είναι νεοφερμένος όχι μόνο στο σχολείο, αλλά και στα μέρη μας. Είναι ψηλός, καστανομάλλης και γενικά ωραίος και γοητευτικός. Όλα τα κορίτσια τον σχολιάζουμε! Επιπλέον, είναι ήρεμος και ευγενικός μαζί μας. Δε μας βάζει τις φωνές, όπως οι άλλοι καθηγητές… Αλλά, το πιο σημαντικό, το μάθημά του δεν είναι καθόλου βαρετό! Χρησιμοποιεί δικό του υλικό και μας κινεί το ενδιαφέρον για τη λαϊκή μας παράδοση. Μας ανέθεσε και μια ωραία εργασία, να ρωτήσουμε τους παππούδες και τις γιαγιάδες μας και να συλλέξουμε λαογραφικό υλικό. Θα την κάνω με πολλή όρεξη!
Με την προσωπικότητά του και με τον τρόπο που κάνει το μάθημά του αυτός ο νέος φιλόλογος έχει κερδίσει τον σεβασμό και την αγάπη μας… Πιστεύω πως είμαστε πολύ τυχεροί που τον έχουμε!
Χ. Φωτεινή
Αναμνήσεις από τον φιλόλογό μου
Από τα γυμνασιακά μου χρόνια δε θυμάμαι πολλά… Αλλά αυτός που δε θα ξεχάσω ποτέ είναι ο φιλόλογος που μας ανέλαβε στην Τρίτη Γυμνασίου. Ήταν νέος, με πολλή όρεξη για δουλειά και ενδιαφερόταν να γνωρίσει κι εμάς, τους μαθητές του, αλλά και την παράδοση του τόπου μας.
Ο άνθρωπος αυτός είχε έναν καταπληκτικό τρόπο να κινεί το ενδιαφέρον μας. Με κάθε ευκαιρία, μας ζητούσε να του λέμε ιστορίες, παραμύθια, ανέκδοτα και τραγούδια της ιδιαίτερης πατρίδας μας. Έφερνε στην τάξη σλάιντς, μαγνητόφωνα, δίσκους και μας έβαζε να ακούμε δημοτικά τραγούδια. Έδινε αυτός πρώτος το παράδειγμα και μας παρέσυρε να τραγουδούμε μαζί του! Έτσι μας έκανε να ξεφοβηθούμε και να συνδεθούμε ξανά με τη λαϊκή μας παράδοση. Μάλιστα, μας έβαλε να καταγράψουμε, με τη βοήθεια των παππούδων και των γιαγιάδων μας, τραγούδια, παραμύθια και έθιμα του χωριού μας. Ακόμα θυμάμαι πόσο ενθουσιάστηκαν όλοι, μικροί και μεγάλοι, με αυτή την ιδέα, πόσο πολύτιμο υλικό συγκεντρώθηκε….
Ο φιλόλογός μας, με τον τρόπο διδασκαλίας του και με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του, έγινε αγαπητός σε όλους. Μας δίδαξε πόσο σημαντικό είναι το να γινόμαστε μία ομάδα και να συνεργαζόμαστε, αλλά κυρίως το να γνωρίζουμε, να αγαπούμε και να συνεχίζουμε τις παραδόσεις μας.
Να ’σαι καλά, δάσκαλε!
Χ. Κατερίνα
Ένας αξέχαστος καθηγητής
Πριν από πολλά χρόνια, ζούσα ακόμα στο χωριό και φοιτούσα στο Γυμνάσιο. Το σχολείο ήταν χτισμένο στην άκρη του χωριού και η αυλόπορτά του έβγαζε στα χωράφια και τα λιβάδια.
Αυτή την ιδιαιτερότητα του σχολείου μας την αξιοποιούσε, θυμάμαι, στο έπακρο ο χαρισματικός καθηγητής που είχαμε στο μάθημα της Βιολογίας. Όποτε το επέτρεπε ο καιρός, μας έβγαζε από την τάξη και κάναμε μάθημα έξω. Μας πήγαινε στο διπλανό λιβάδι, καθόμασταν κάτω και μας μιλούσε για τη φύση, τα φυτά και τα ζώα που μας περιτριγύριζαν. Εκεί μάθαμε τα πιο όμορφα και θαυμαστά πράγματα για το περιβάλλον μας! Ο καθηγητής μας δεν ακολουθούσε το βιβλίο κατά γράμμα, αλλά διάλεγε αυτά που θα μας κέντριζαν περισσότερο το ενδιαφέρον. Πολλές φορές μάλιστα μας παρακινούσε να ανακαλύψουμε μόνοι μας τι ζούσε κάτω από τις πέτρες, ανάμεσα στα κλαδιά των δέντρων και πάνω στα χορτάρια που πατούσαμε. Μόνο στο μάθημά του χαιρόμασταν και συμμετείχαμε τόσο! Καθόμασταν ήσυχα και τον κοιτούσαμε στα μάτια, «ρουφώντας» ό,τι μας έλεγε. Όταν γυρνούσαμε στα σπίτια μας, μιλούσαμε με μεγάλο ενθουσιασμό στους γονείς μας για το μάθημα και αυτοί εκτιμούσαν τον καθηγητή μας και τον σεβόντουσαν…
Πόσα περισσότερα μάθαμε από αυτόν τον καθηγητή σε σχέση με τους άλλους, που μας κρατούσαν κλεισμένους στους τέσσερις τοίχους του σχολείου και που εξέταζαν με τον κατάλογο τη σύσταση του κυττάρου… Τώρα που τον φέρνω με αγάπη στον νου μου, μπορώ να πω πως ναι, αυτός ήταν όντως ο ιδανικός καθηγητής!
Χ. Αριάδνη
Ο ιδανικός δάσκαλος
Ποιος είναι ο «ιδανικός δάσκαλος»; Πολλές φόρες αναρωτιόμαστε… Είναι αυτός που παραδίδει το μάθημα και λέει ένα χαρακτηριστικό «Από δω ως εκεί» ή μήπως αυτός που αγαπάει τη δουλειά του, ενδιαφέρεται και εξελίσσεται μέσα από αυτήν, ακούει, και δείχνει ο ίδιος σεβασμό, ώστε να τον κερδίσει; Το σίγουρο είναι πάντως πως δεν έχει σημασία το φύλο του ή τα φυσικά χαρακτηριστικά του. Άλλα πράγματα έχουν σημασία…
Ο ιδανικός δάσκαλος, λοιπόν, είναι αυτός που πρώτα από όλα αγαπάει τα παιδιά, τους μαθητές του. Του αρέσει αυτό που κάνει και έχει όρεξη για δουλειά. Ψάχνεται, εξελίσσεται, επινοεί νέες μεθόδους διδασκαλίας για να κάνει το μάθημά του πιο ενδιαφέρον και προσπαθεί συνέχεια για το καλύτερο! Απαραίτητη, βέβαια, είναι η καλή γνώση του αντικειμένου και η μεταδοτικότητά του… Ακόμα, ο δάσκαλος πρέπει να έχει γνώσεις για παιδαγωγικά θέματα, να ψυχολογεί τα παιδιά, να προλαβαίνει τις σκέψεις τους, να ξέρει τι νιώθουν και να τα καταλαβαίνει! Επιπλέον, μεταξύ δασκάλου και μαθητή επιβάλλεται να υπάρχει αλληλεπίδραση, συνεργασία, αλληλοσεβασμός. Ο ιδανικός δάσκαλος δεν έχει τον ρόλο της αυθεντίας, αλλά του καθοδηγητή των παιδιών. Δεν ευνοεί την αποστήθιση, αλλά δέχεται και κάνει ερωτήσεις, τονώνει την αυτοπεποίθηση των μαθητών του και προσπαθεί να βγάλει από τον καθένα κάτι ξεχωριστό, κάτι μοναδικό που με αυτό θα πάει μπροστά, γίνεται φίλος τους…
Αλήθεια, πόσο τυχερά είναι τα παιδιά όταν στην μαθητική τους πορεία συναντούν τέτοιους δασκάλους!
T. Δημήτρης
Ο ιδανικός καθηγητής
Ο καθηγητής που ξεχωρίζει στην καρδιά και το μυαλό των μαθητών είναι αυτός που νοιάζεται γι’ αυτούς, ενδιαφέρεται για τα προβλήματά τους και υπάρχει δίπλα τους. Συμμετέχει στις χαρές και στις λύπες τους, δεν ξεχωρίζει τους μαθητές του σε καλούς και σε κακούς και τους αντιμετωπίζει όλους σαν μοναδικές προσωπικότητες, επιβραβεύοντας τις προσπάθειές τους. Χαμογελάει ειλικρινά και αντιμετωπίζει τις μικρές φάρσες τους με χιούμορ και καλή διάθεση…
Ο ιδανικός καθηγητής είναι αυτός που αγαπάει τη δουλειά του, αλλά δε λειτουργεί ως το αφεντικό στην τάξη. Λύνει απορίες, δέχεται αντίθετες απόψεις και αντιμετωπίζει τους μαθητές του με κατανόηση. Και μερικές φορές, όταν είναι απαραίτητο, ξεφεύγει από την τυπική διδασκαλία. Αδιαφορεί για τις λεπτομέρειες και επιλέγει την ουσία, κάνοντας το μάθημα ενδιαφέρον. Κυρίως όμως ιδανικός καθηγητής είναι εκείνος που είναι πρότυπο για τους μαθητές, δίνοντας ο ίδιος το παράδειγμα με τις πράξεις του!
Μ. Ελευθερία
Και μια μικρή αγγελία!
«ΖΗΤΕΙΤΑΙ ο ιδανικός καθηγητής…»
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του 1ου Γυμνασίου Καλαμαριάς αναζητούν τον ιδανικό καθηγητή... Απαραίτητο προσόν, να έχει όρεξη για δουλειά και να μη βλέπει το μάθημα ως επαγγελματική υποχρέωση, αλλά να το κάνει ενδιαφέρον. Επίσης, θέλουμε να είναι ήρεμος και όχι αυταρχικός. Θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα το να έχει χιούμορ (δεν πειράζει να ξεφεύγουμε πότε πότε με κανένα αστειάκι...).
Η αμοιβή του θα είναι η προσοχή μας την ώρα του μαθήματος και κυρίως ο σεβασμός, η εκτίμηση και η αγάπη μας...
Τ. Φωτεινή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.