Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2022

Διατροφή και υγεία

Στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και στο πλαίσιο της συζήτησης για τη διατροφή, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ Γυμνασίου παρουσιάζουν το αγαπημένο τους φαγητό, γλυκό, λαχανικό και φρούτο, αλλά και προβληματίζονται για τη συχνότητα με την οποία πρέπει να καταναλώνεται και για τη διατροφική του αξία.

ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΦΑΓΗΤΟ

Σαρμαδάκια

   Τα σαρμαδάκια είναι το αγαπημένο μου φαγητό! Μέσα σε ζουμερό αμπελόφυλλο τυλίγεται ρύζι με κιμά, ενώ διάφορα μυρωδάτα μπαχαρικά δίνουν στο πιάτο αυτό ανεπανάληπτη γεύση! Ταιριάζουν τέλεια με λεμονάκι και τζατζίκι ή γιαούρτι στο πλάι. Μου αρέσουν τόσο, που τα προτιμώ από οποιοδήποτε γλυκό ή fast food. Είναι όχι μόνο νόστιμα, αλλά και υγιεινά και πολύ θρεπτικά.
   Βέβαια, η παρασκευή τους είναι αρκετά μπελαλίδικη, γι’ αυτό και στην οικογένειά μου δεν τα τρώμε συχνά… Πού θα πάει όμως, θα μάθω να τα φτιάχνω μόνη μου και τότε θα τα τρώω όποτε θέλω!
Χ. Θεοφανή, Β4

Φακές

   Θα μπορούσα να πω πως μου αρέσουν πολλά φαγητά, όμως ένα από τα πιο αγαπημένα μου είναι οι φακές. Έτσι όπως τις μαγειρεύει η μαμά μου, είναι πολύ γευστικές και επιπλέον ταιριάζουν με το σαλάμι αέρος και το βαλσάμικο, που αγαπώ. Εκτός από την καλή γεύση του, το συγκεκριμένο φαγητό είναι και ιδιαίτερα ωφέλιμο, αφού είναι πλούσιο σε σίδηρο. Για να έχουμε λοιπόν μία ισορροπημένη διατροφή, θα πρέπει να καταναλώνεται μία φορά την εβδομάδα, με τα απαραίτητα συνοδευτικά (σαλάτα και τυράκι, μιαμ!). Στην οικογένειά μου προσπαθούμε να τρεφόμαστε σωστά και έτσι οι φακές βρίσκονται συχνά στο τραπέζι μας!
   Ξέρω πως σε πολλά παιδιά δεν αρέσουν οι φακές, αλλά, κατά τη γνώμη μου, είναι ένα παρεξηγημένο φαγητό… Είναι πραγματικά πολύ νόστιμες και υγιεινές και σας προτείνω να ακούσετε τη μαμά σας και να τις δοκιμάσετε!
Μ. Όλγα, Α2

Πιτόγυρο

   Η αγαπημένη μου τροφή από τότε που ήμουν μικρός είναι το πιτόγυρο (ούτε που θυμάμαι την πρώτη φορά που το έφαγα). Μου αρέσει, γιατί έχει ποικιλία γεύσεων (γύρος, πατάτες, ντομάτα, κρεμμύδι, σως… χαμός!). Επίσης, είναι το μοναδικό φαγητό που δεν το βαριέμαι όσο συχνά κι αν το φάω, σε αντίθεση με άλλα. Είναι τόσο νόστιμο, που… ξεχνάς όλα τα προβλήματά σου με μία μπουκιά!
   Η διατροφική αξία του πιτόγυρου εξαρτάται από το τι βάζεις μέσα. Το κρέας είναι απαραίτητο για εμάς τους εφήβους, που χρειαζόμαστε πολλή ενέργεια! Αν το τρως όμως με δύο πίτες και με πεντακόσιες σως (ΕΓΩ) και αυτό γίνεται κάθε μέρα, τότε δεν είναι ό,τι καλύτερο για την υγεία… Πιστεύω πάντως πως, αν καταναλώνεται με μέτρο (μια - δυο φορές την εβδομάδα) και όχι με πάνω από δύο σως, είναι ΟΚ. Να πω βέβαια πως εγώ είμαι τυχερός, επειδή για κάποιο λόγο ό,τι και όσο και να φάω, δεν παχαίνω με τίποτα!
Ν. Σταύρος, Α4

Κοτομπουκιές

   Η αγαπημένη μου τροφή είναι φυσικά οι κοτομπουκιές. Μου αρέσει πολύ να τις τρώω ζεστές, χρυσαφένιες και τραγανιστές! Η διατροφική τους αξία είναι μεγάλη, διότι το κοτόπουλο είναι βασική πηγή πρωτεΐνης. Βέβαια, το κουρκούτι είναι αρκετά λιπαρό, επειδή τηγανίζεται… Γι’ αυτό και δεν είναι καλό να τις καταναλώνουμε πολύ συχνά. Κατά τη γνώμη μου, μπορούμε να τις τρώμε μία με δύο φορές τον μήνα, για να έχουμε μια σωστή διατροφή.
   Έτσι, τις απολαμβάνω κάθε δέκα με δεκαπέντε ημέρες, γιατί προσέχω τη γραμμή μου και την υγεία μου!
Τ. Αντωνία, Α4

Μακαρόνια

Μ. Στέργιος, Α2

ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΓΛΥΚΟ

Βάφλες

   Τραγανές και πεντανόστιμες! Με πραλίνα, με παγωτό, με ξηρούς καρπούς, με μπισκότο… Οι βάφλες είναι οι αγαπημένες μου. Έχουν υπέροχη γεύση και κάθε φορά που τις σκέφτομαι μου τρέχουν τα σάλια!
   Δυστυχώς, δεν έχουν υψηλή διατροφική αξία και δεν είναι ό,τι καλύτερο να τρως βάφλες κάθε μέρα (όπως πολύ θα ήθελα…). Είναι πλούσιες σε λιπαρά (ανάλογα βέβαια με το τι θα βάλεις από πάνω) και ζάχαρη. Γι’ αυτό και τις απολαμβάνω μόνο μία φορά στις δυο εβδομάδες. Μπορεί να είμαι γλυκατζής, αλλά θέλω και να τρέφομαι σωστά και υγιεινά!
Π. Σταύρος, Α2

Παγωτό

   Δεν μπορώ να φανταστώ το καλοκαίρι χωρίς παγωτό! Σε δροσίζει και βγαίνει σε πάρα πολλές λαχταριστές γεύσεις, τόσες που δεν ξέρεις ποια να πρωτοδιαλέξεις. Κάθε φορά που πηγαίνω σε μαγαζί που πουλάει παγωτά τρελαίνομαι, γιατί θέλω να τα δοκιμάσω όλα! Μάλιστα, μου αρέσει τόσο το παγωτό, που το αναζητάω και ανεξαρτήτως εποχής. Έτσι, το τρώω τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα και το καλοκαίρι δύο - τρεις, αν και θα μου άρεσε να το τρώω κάθε μέρα!
   Ωστόσο, προσπαθώ να κρατάω κάποιο μέτρο και να συγκρατώ τον εαυτό μου, γιατί η αλήθεια είναι πως το παγωτό δεν αποτελεί και την πιο υγιεινή τροφή… Η υπερβολική κατανάλωσή του παχαίνει, χωρίς να προσφέρει σημαντικά οφέλη στον οργανισμό μας. Βέβαια, πλέον υπάρχουν και γεύσεις με λίγες θερμίδες και με 0% λιπαρά, που μας επιτρέπουν να το απολαμβάνουμε χωρίς (πολλές) τύψεις!
Π. Ζωή, Α4

Λουκουμάδες

   Το αγαπημένο μου γλυκό είναι οι λουκουμάδες, ιδιαίτερα αυτοί με επικαλύψεις, γεμίσεις και τρούφες. Ροδοψημένοι, ζεστοί και αφράτοι, σου αφήνουν μια γλυκιά αίσθηση στο στόμα, ανεβάζουν τη διάθεση και σε χορταίνουν!
   Ωστόσο, η συγκεκριμένη τροφή δεν έχει καθόλου βιταμίνες και θεωρείται ανθυγιεινή. Επιπλέον, δίνει πολλές θερμίδες, κάτι που σημαίνει αποθήκευση λίπους και περιττά κιλά… Έτσι, παρόλο που τρελαίνομαι για λουκουμάδες, δεν τους καταναλώνω περισσότερο από δύο ή τρεις φορές τον μήνα, μάλιστα πιστεύω ότι πρέπει να τις μειώσω σε μία.
   Τι να κάνω; Μου αρέσουν πολύ τα γλυκά, αλλά σίγουρα χρειάζεται κάποιο μέτρο στην κατανάλωσή τους…

Σ. Αθηνά, Α2

ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ ΛΑΧΑΝΙΚΟ - ΦΡΟΥΤΟ

Καρότο

   Η αγαπημένη μου τροφή (η δική μου και του Μπαγκς Μπάνυ!) δεν είναι άλλη από το λαχταριστό πορτοκαλί καρότο! Λατρεύω να το τραγανίζω ωμό, ολόκληρο ή σε σαλάτα. Άλλωστε, η κατανάλωσή του ως σνακ αποτελεί μια έξυπνη επιλογή, που μας χορταίνει, χωρίς να μας παχαίνει! Αλλά το καρότο μου αρέσει και μαγειρεμένο, σε όλα τα φαγητά. Επίσης, κάνει υπέροχο χυμό, σκέτο ή μαζί με την κατάλληλη παρέα (μήλο ή μπανάνα, τέλειο!).
   Γνωρίζω πως τα λαχανικά και τα φρούτα με έντονο χρώμα έχουν πολλές βιταμίνες. Πιο συγκεκριμένα, οι βασικές βιταμίνες που παίρνουμε από το καρότο είναι η βιταμίνη Α, αλλά και οι βιταμίνες Β1, Β2 και νιασίνη. Επιπλέον, το καρότο προσφέρει στον οργανισμό μας φυτικές ίνες, που είναι απαραίτητες για την καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Έτσι, είναι μια από τις πιο ωφέλιμες τροφές για όλους, πόσο μάλλον για τα παιδιά και τους εφήβους, που βρίσκονται στην ανάπτυξη. Μπορούμε λοιπόν (και μάλιστα είναι καλό) να το καταναλώνουμε καθημερινά, σε οποιαδήποτε μορφή.
   Χαίρομαι πολύ που το αγαπημένο μου καρότο, εκτός από νόστιμο, είναι και τόσο υγιεινό κι έτσι το τρώω κάθε μέρα!
Χ. Ζωή, Α2

Φράουλα

   Έχω πολλά αγαπημένα φρούτα, αλλά αυτό που μου αρέσει πιο πολύ είναι η φράουλα. Αυτό που την κάνει πιο ξεχωριστή είναι η γλυκιά της γεύση και η ζουμερή υφή της! Στην εποχή της, την άνοιξη, (πιο συγκεκριμένα Απρίλιο - Μάιο) είναι τέλεια… Έχει ωριμάσει όπως πρέπει και είναι φουλ σε θρεπτικά συστατικά!
   Οι φράουλες είναι από τα πιο ωφέλιμα φρούτα για τον οργανισμό. Είναι πλούσιες σε κάλιο και μαγνήσιο, έχουν αντιοξειδωτική δράση και κάνουν καλό στη καρδιά. Παράλληλα, αποτελούν εξαιρετική πηγή βιταμίνης C, μίας από τις σημαντικότερες βιταμίνες για την λειτουργία του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Είναι εντυπωσιακό ότι σε 100 μόλις γραμμάρια (λιγότερο από 1 φλιτζάνι καθαρισμένες φράουλες) περιέχεται πάνω από το 60% της συνολικής ποσότητας βιταμίνης C που χρειαζόμαστε καθημερινά!
   Επιπλέον, οι φράουλες είναι ένα εύγευστο, αλλά ολιγοθερμιδικό σνακ. Η γεύση τους μπορεί να καλύψει και να ικανοποιήσει την επιθυμία μας για γλυκό, γλιτώνοντάς μας έτσι από την κατανάλωση ενός γλυκίσματος, που θα μας έδινε σίγουρα περισσότερες θερμίδες, ζάχαρη και λίπος.
Απολαύστε άφοβα λοιπόν!
Σ. Μυρτώ, Α4

Άλλοι/ες προτίμησαν να δώσουν τις προτάσεις τους για μια σωστή διατροφή επιλέγοντας τη ζωγραφική ή το κόμικς.

Σωστό πρωινό...

Τ. Γιώργος, Α4

Λαχανικά και φρούτα...

Σ. Χρήστος, Α4

Τ. Ζέτα, Α2

Χ. Καλλιρρόη, Α4

Χ. Βαλέρια, Α2

Ένα μήλο την ημέρα...

Τ. Αθανασία, Α2

Π. Ζήσης, Α4

Τ. Δέσποινα, Α4

Μ. Γεωργία, Α2


Όχι στα ανθυγιεινά σνακς!

Σ. Μαριάννα, Α4

Και δύο κολάζ που παρουσιάζουν τη σχέση που έχουν αγαπημένοι ήρωες κόμικς με το φαγητό με το οποίο τους έχουμε συνδέσει!

Π. Μαργαρίτα, Α2

Τ. Πένυ, Α4

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.