Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2016

Πολυσημία των λέξεων - η γλώσσα των νέων

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ Γυμνασίου "παίζουν" με την πολυσημία των λέξεων, αλλά και με τη γλώσσα των νέων, δημιουργώντας γελοιογραφίες...

Διάβασμα ή χυμός;!
Κ. Αριάδνη, Γ2
Η κόλλα...
 Δ. Δημήτρης, Γ2
Δυνάμεις
Μ. Γιάννης, Γ2

Άλλοι/ες προτίμησαν να γράψουν χιουμοριστικούς διαλόγους.

Ο ταχυδρόμος
- «Έρχεται κάθε μέρα», με τέσσερα γράμματα…
- Ταχυδρόμος!
- Ταχυδρόμος, με τέσσερα γράμματα;!
- Τα υπόλοιπα τα παρέδωσε!
Δ. Βασίλης, Γ2

Έμεινα!
Ένας έφηβος μιλάει στο τηλέφωνο με κάποιον φίλο του:
- "Και που λες, βγήκε καινούργιο Hallo!" (πολεμικό παιχνίδι)
- Δεν το πιστεύω, έμεινα...
Η μητέρα του τον ακούει και πετάγεται:
- Παιδί μου, δε σου είπα να διαβάζεις περισσότερο; Είδες τι έπαθες τώρα;
Ο έφηβος εννοούσε ότι έμεινε άφωνος, ενώ η μητέρα του κατάλαβε ότι έμεινε μετεξεταστέος!
Κ. Σωτήρης, Γ2

Ένας διάλογος... μα τι διάλογος!
Ο εγγονός επισκέπτεται τη γιαγιά του.
- Καλημέρα, για!
- Καλώς το! Αλλά γιατί παιδί μου μου λες καλημέρα και γεια μαζί;
- Τι λες, ρε γιαγιά; Το για σημαίνει γιαγιά! Τέλος πάντων, να σε ρωτήσω, έχεις εδώ wi-fi;
- Βρε αγόρι μου, δεν πήγα στο σουπερμάρκετ ακόμα… Δεν μπορείς να βολευτείς με κάτι άλλο;
- OMG, ρε για! Για το internet σου μιλάω, τι σουπερμάρκετ μου λες;
- Δεν τα ξέρω εγώ αυτά, παιδί μου…
- Ναι, γιαγιά, χαιρετίσματα στα 50’s… Άντε, την κάνω τώρα, γιατί έχω να μπω και στο Fb.
- Γεια σου, αγόρι μου! Μπορεί να μην καταλαβαίνω τι λες, αλλά σ’ αγαπάω…
Γ. Στέλιος, Γ1

Tι άλλο να ακούσει ο μπαμπάς;
- Μπαμπά, άκου! Έχει βγει ένα παιχνίδι που τρελαίνει! Και κάνει μόνο 40 ευρώ… Θα μου το πάρεις;
- Ρε παλικάρι μου, αφού τρελαίνει γιατί να στο πάρω, να τρελαθείς;
- OMG, ρε μπαμπά, αμάν… Άστο! 
- Όπα, κάτσε! Τι είναι το OMG; Έτσι το λένε το παιχνίδι;
- Άστο, σου λέω, δεν το ’χεις…
- Κι εσύ δε θα το έχεις, αν δε μου εξηγήσεις!
- ΟΚ, κομπλέ…
- Τι είναι πάλι αυτό;!
Κ. Αλέξανδρος, Γ2

Ένας έφηβος επισκέπτεται τον παππού του…
- Πού ’σαι, ρε παππού;
- Εδώ είμαι, βρε παιδί μου, δε με βλέπεις;!
- Χαχαχά, εννοούσα τι κάνεις, πώς είσαι, όχι πού βρίσκεσαι!
- Αααα, καλά, εσείς οι νέοι έχετε τη δικιά σας γλώσσα πλέον…
- Έτσι είναι, παππού, οι καιροί αλλάζουν!
- Αυτό ξαναπές το!

Ένας έφηβος μιλάει με τη μάνα του μετά το σχολείο
- Μάνααα, τι έχουμε για φαγητό;
- Μπάμιες.
- OMG, ρε μάνα!
- Τι είπες;!
- Τίποτα… Θα φάω στον Γιάννη σήμερα… εεμμ… γιατί έχουμε και μια εργασία για το σχολείο...

Δύο έφηβοι συζητούν
- Τι λέει, ρε μπρο;
- Όλα κομπλέ, εσύ;
- Άστα, σήμερα το μεσημέρι έφαγα μια ξενέρα... Είχαμε μπάμιες!
- Οχχχ, σε νιώθω μπρο!!
Κ. Νίκος, Γ2

Οι κώδικες του Facebook και η γλώσσα των εφήβων
Η Κατερίνα γυρίζει από το σχολείο στο σπίτι, όπου, εκτός από τη μητέρα και τα αδέρφια της, την περιμένει η γιαγιά της…
Μητέρα: Γεια σου, Κατερίνα μου! Πώς ήταν το σχολείο σήμερα;
Κατερίνα: Τέλεια, αφού πήγαμε περίπατο! Μάλιστα, πιστεύω πως ήταν από τους καλύτερους… Φυσικά, έκανα και check in στο facebook!
Γιαγιά: Λοιπόν, παιδί μου, πιστεύω πως είναι καιρός να μου λύσεις κάποιες απορίες... Τι είναι αυτά τα τσεκ μην, τσουκ ιν, ό,τι είπες τέλος πάντων;!
Κατερίνα: Check in εννοείς! Είναι όταν κοινοποιείς την παρουσία σου. Είναι σαν να λες στους άλλους πού βρίσκεσαι!
Γιαγιά: Το κατάλαβα… Για πες μου κι άλλα!
Κατερίνα: Like πατάς όταν σου αρέσει μια εικόνα. Share για να κοινοποιηθεί μια εικόνα. Υπάρχει και το «σκούντημα», είναι σαν να σκουντάς κάποιον, αλλά μέσω internet... 
Γιαγιά: Και κάτι τελευταίο... YOLO τι σημαίνει;
Κατερίνα: Είναι έκφραση. Σημαίνει «ζεις μόνο μία φορά»!
Γιαγιά: Ναι, το ξέρω αυτό, δυστυχώς!
Κωστής: Να σας πω ένα ανέκδοτο;
ΟΛΟΙ: Ναιιι!
(Λέει το ανέκδοτο)
Κατερίνα: ΚΛΑΙΩ!
Γιαγιά: Τι έπαθες, παιδί μου, τι έγινε; Ο αδερφός σου ένα ανέκδοτο είπε για να γελάσουμε…
Ζ. Μαρία, Γ2

Μία συζήτηση μεταξύ μιας γιαγιάς και του εγγονού της, με μια αλλαγή στους ρόλους και ένα ανατρεπτικό τέλος…
Γιαγιά Κατίνα (ΓΚ)
Μικρός Νικόλας (ΜΝ)
ΜΝ: Έλα, γιαγιάκα μου, να φάμε!
ΓΚ: Πω, ρε μικρέ… Άσε με να παίξω στο PC μου λίγο LοL!
ΜΝ: Τι είναι το LoL, γιαγιά;
ΓΚ: Omg, έλεος ρε σπόρε, δεν το ξέρεις; :Ο
ΜΝ: Τρώγεται;
ΓΚ: Λελ :’(
ΜΝ: Τι είναι πάλι αυτό, βρε γιαγιά;
ΓΚ: Άσε για λίγο τον στάβλο, και έλα εδώ man mu!
ΜΝ: Μα τι με θέλεις;
ΓΚ: Να τρολάρουμε κόσμο, bro!
ΜΝ: Πώς μιλάς έτσι, ρε γιαγιά;
ΓΚ: Ε, κάλμαρε λίγο… :3
ΜΝ: Δεν καταλαβαίνω τίποτα, γιαγιά :( Τελικά θα έρθεις να φάμε;
ΓΚ: ΚΚ
ΜΝ: Κι εγώ νόμιζα πως crashαρες … ;)

Λεξιλόγιο διαλόγου

PC = ηλεκτρονικός υπολογιστής
LoL = διαδικτυακό παιχνίδι (League of Legends)
Omg = Ω, Θεέ μου! (Oh My God)
Λελ = παραλλαγή του γνωστού «λολ» (Laughing Out Loud)
Man mu = δικέ μου
Τρολάρουμε = κυνική ή σαρκαστική συμπεριφορά στο διαδίκτυο
Bro = αδερφέ
Κάλμαρε = άραξε, ηρέμησε
ΚΚ = OK cool
Crashαρες = τεχνολογικός όρος για κάτι που κόλλησε
Α. Χάρης - Α. Χαράλαμπος, Α. Μενέλαος, Α. Γρηγόρης, Γ1

Και ένα σπονδυλωτό μίνι-σενάριο, που έγραψαν και κινηματογράφησαν με πολύ κέφι οι "συνήθεις (πλέον) ύποπτοι" Ι. Κώστας και Κ. Γιώργος από το Γ2!

Ηλεκτροπληξία…
Ο παππούς διαβάζει ήρεμα την εφημερίδα του. Ο εγγονός μπαίνει ενθουσιασμένος…
- Παππού, σήμερα πήγαμε με τους φίλους μου και παίξαμε 5Χ5… Τους άλλαξα τα φώτα, μιλάμε!
Ο παππούς τον συμβουλεύει ανήσυχος:
- Δεν είναι παιχνίδια αυτά, αγόρι μου! Θα πάθεις καμιά ηλεκτροπληξία…

Μια όμορφη κοπέλα!
Ο παππούς απορροφημένος στην εφημερίδα του. Μπαίνει ο εγγονός και…
- Παππού, θέλω να σου πω κάτι… Σήμερα χτύπησα μια κοπέλα. Πολύ ωραία, μιλάμε!
Ο παππούς κλείνει την εφημερίδα θυμωμένος και φωνάζει:
- Τι έκανες εκεί, βρε τσομπανόσκυλο; Δε σου έχω πει να μη χτυπάς τα κορίτσια;!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.