Δευτέρα 16 Μαρτίου 2020

Ζώντας με την οικογένεια

Στο πλαίσιο της συζήτησης για την οικογένεια και τη σημασία της οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ Γυμνασίου καταθέτουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους…

Τι σημαίνει για μένα «οικογένεια»
   Οικογένεια! Μπορεί άραγε κανείς να περιγράψει με λίγα λόγια αυτή την ιερή λέξη;
   Για μένα οικογένεια είναι οι γονείς μου, ο αδερφός μου, οι γιαγιάδες μου, η θεία, ο θείος, τα ξαδέρφια μου… Όλοι αυτοί οι άνθρωποι που μοιράζονται μαζί μου τη χαρά, την ευτυχία, την επιτυχία, μα και τη λύπη, την αγωνία, την απώλεια, το κλάμα, τον πόνο… 
   Στην οικογένεια ξέρεις ότι πάντα έχεις ένα ασφαλές καταφύγιο και ότι, ακόμα και στη μεγαλύτερη «πατάτα» που θα κάνεις, οι γονείς σου είναι δίπλα σου. Σε αγαπούν σε στηρίζουν, σε καθοδηγούν, σε συμβουλεύουν, σε εφοδιάζουν με σημαντικές αξίες, με τις οποίες θα ζήσεις ως νέος και ως ενήλικας. 
   Ο Δρ. Μάρτιν Λούθερ Κινγκ Τζούνιορ περιέγραψε την οικογένεια ως το «σχολείο της αγάπης», ενώ ο Πάπας Ιωάννης ως το «σχολείο της ειρήνης».
Κι εγώ λέω ότι 
Η οικογένεια είναι σαν την μουσική.
Κάποιες νότες είναι ψηλές,
κάποιες χαμηλές,
αλλά πάντα υπάρχει η
η μελωδία της ευτυχίας…
   Όπως ακριβώς και στην ομώνυμη ταινία!
Β. Ηλίας, Β2

Γ. Ευτυχία, Β2

   Η οικογένεια υπάρχει σε όλες τις κοινωνίες και σε όλες τις εποχές. 
   Για μένα οικογένεια είναι η φροντίδα που δίνουν οι μεγαλύτεροι στους μικρότερους, είναι η αγάπη που έχει ο ένας για τον άλλον, είναι η εμπιστοσύνη που υπάρχει ανάμεσά τους, είναι η βοήθεια που προσφέρει το κάθε μέλος της σε ό,τι μπορεί. 
   Η οικογένεια προσφέρει ασφάλεια, συμπαράσταση και συντροφιά στις δύσκολες στιγμές, αλλά και στη χαρά και στην καθημερινότητα…
Κ. Γιάννης, Β2

Π. Κωνσταντίνα, Β4

   Πιστεύω ότι η οικογένεια είναι ό,τι πολυτιμότερο στη ζωή για κάθε άνθρωπο. 
   Μέσα στη δική μου οικογένεια νιώθω ασφάλεια, καθώς ξέρω ότι θα με στηρίζει σε όποια απόφαση και να πάρω. Επίσης, νιώθω τρυφερότητα για τους γονείς μου και ενθουσιάζομαι κάθε φορά που κανονίζουν μια έκπληξη! Από την άλλη, λυπάμαι πολύ όταν συμβαίνει κάτι δυσάρεστο στην οικογένειά μου και προσπαθώ να βοηθήσω όπως μπορώ. 
   Είναι αλήθεια ότι σε κάθε οικογένεια δε λείπουν οι καβγάδες, συνήθως για ασήμαντα θέματα της καθημερινότητας. Όταν μαλώνω με κάποιο μέλος της οικογένειάς μου, νευριάζω και μερικές φορές δεν του μιλάω μέχρι να ηρεμήσω… Σύντομα όμως τα σύννεφα φεύγουν και τα ξαναβρίσκουμε.
   Το συναίσθημα πάντως που κυριαρχεί μέσα μου είναι η μεγάλη αγάπη που νιώθω για όλη μου την οικογένεια!
Α. Ελπίδα, Β2

Τ. Παύλος, Β4

Άλλοι/ες προτίμησαν να εκφραστούν μέσα από την ποίηση…

Οικογένεια
Ο μπαμπάς και η μαμά
ο παππούς και η γιαγιά
στη ζωή σε βοηθούν
σε φροντίζουν, σ’ αγαπούν

Αλλά οικογένεια για μένα
δεν είναι μόνο οι συγγενείς από αίμα
μα κι όλοι όσοι σε στηρίζουν
και πάντα σε υπολογίζουν

Οι φίλοι είναι και αυτοί
οικογένεια σωστή
στις γιορτές και στις χαρές
σ’ όλες τις αναποδιές

Μα κι η γάτα και ο σκύλος
του ανθρώπου πάντα φίλος
μες στα μάτια σε κοιτούν
τα μυστικά σου κρατούν

Μια οικογένεια ευτυχισμένη
είναι πάντα ενωμένη
Μία ομάδα δυνατή
σε κάθε δύσκολη στιγμή!
Φ. Πελαγία, Β4

Οικογενειακή ζωή
Ένα σπίτι
Τρεις άνθρωποι
Δύο κρεβάτια
Ζεστός καφές
Φαγητό στο τραπέζι
Όλα συνδέονται 
από την ανιδιοτελή αγάπη
Που μόνο η οικογένεια
μπορεί να μας δώσει!
Π. Κωνσταντίνα, Β4

…Ή να γράψουν, με κέφι και χιούμορ, διαλόγους ανάμεσα σε γονείς και παιδιά εφηβικής ηλικίας για διάφορα θέματα της καθημερινότητας.

Το κορίτσι του μπαμπά
Σοφία: Μαμά, μπαμπά… Ο Γιώργος κάνει πάρτι το Σάββατο στο σπίτι του και θα ήθελα να πάω.
Μαμά: Από εμένα έχεις το οκ, μόνο πες μου με ποιον θα πας και τι ώρα θα γυρίσεις.
Σοφία: Θα πάω με τη Φαίδρα, η οποία θα φύγει στις 12.
Μαμά: Αποκλείεται! Εσύ θα φύγεις στις 11, θα έρθω να σε πάρω.
Σοφία: Έλα, ρε μαμά! Όλοι θα φύγουν μετά τις 12... 
Μαμά: Και τι με νοιάζει εμένα τι κάνουν οι άλλοι;
Σοφία: Καλά, πάλι εγώ θα είμαι το μαμμόθρεφτο που φεύγει πρώτο…
Μπαμπάς: Σοφία, θα έρθω εγώ να σας πάρω στις 11.30 και πες και στη Φαίδρα να έρθει να κοιμηθεί σε εμάς.
Μαμά: Μα τι είναι αυτά που λες;
Μπαμπάς: Ξέρω εγώ τι λέω... Άντε, Σοφάκι μου, μη μου στεναχωριέσαι!
Σοφία: Είσαι ο καλύτερος μπαμπάς του κόσμου!
Κ. Φωτεινή, Β2

Μητέρα - γιος: 0 - 1
- Μάνα, θα βγω με τα παιδιά. Θέλω λεφτά…
- Πάλι λεφτά! Ποια νομίζεις ότι είμαι, η Αθήνα Ωνάση; Και τι, κι απόψε θα βγεις; Στις βόλτες πρώτος και καλύτερος, στο σχολείο μόνο guest εμφανίσεις…
- Γιατί, έχεις παράπονο;
- Έχεις ήδη ένα σωρό απουσίες! Και οι βαθμοί σου; Χάλια! Στα Μαθηματικά 12, στη Γλώσσα 14, στην Ιστορία 10… Άκου 10! Θα τρίζουν τα κόκκαλα του Ιουστινιανού!
- Ναι, αλλά στη Γυμναστική έχω 19…
- Δε σε προορίζω για Ρονάλντο! 
- Τι να σου πω τώρα; Δε χρειάζεται να διαβάζω Μεσαιωνική Ιστορία, καθώς ΤΗ ΖΩ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΜΟΥ ΤΟ ΣΠΙΤΙ!
- Καλά, καλά, παιδί μου, μην κάνεις έτσι. Εγώ για σένα νοιάζομαι…
- Έλα τώρα, μαμά, πες μου, θα μου δώσεις τα λεφτά που σου ζήτησα;
- Άντε, να σου δώσω, με την προϋπόθεση ότι θα γυρίσεις πριν τις 11. Πώς τα κατάφερες πάλι να με τουμπάρεις, δεν ξέρω…
- Μάνα, φεύγω, τα λέμε στις 12!
- Ααα, τελικά αυτός ο Ηρώδης πολύ παρεξηγημένη προσωπικότητα…
Γ. Γιώργος, Β2

Μητέρα - γιος: 1 - 0
- Μαμά, γύρισα! Αρκετά μορφώθηκα για σήμερα..
- Γεια σου, αγόρι μου.
- Ωχ, τι μπόχα είναι αυτή, ρε μάνα; Τι μαγείρεψες;
- Φασολάδα, νόστιμη και υγιεινή!
- ΟΧΙ! Δε θέλω πάλι όσπρια. 
- Σταμάτα τη γκρίνια! Θα φας ό,τι έχει.
- Δε με λυπάσαι καθόλου;
- Ώστε έτσι, ε; Κάθε φόρα όμως που φτιάχνω κάτι που σ’ αρέσει, όλο «Μανούλα μου, σ’ αγαπώ» και «Έχω την καλύτερη μαμά» μού είσαι…
- Εγώ πάντως φασολάδα δεν τρώω!
- Εντάξει λοιπόν. Αφού θέλεις να μείνεις νηστικός, πήγαινε κατευθείαν στο δωμάτιό σου να διαβάσεις!
- ΟΚ, νίκησες! Άντε, βάλε μου ένα πιάτο…
Ε. Κλήμης, Β2

Σ. Ευγενία, Β4


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.