Δευτέρα 22 Αυγούστου 2016

Ειρήνη - πόλεμος

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ Γυμνασίου εκφράζουν τον προβληματισμό τους για την ειρήνη και τον πόλεμο επιλέγοντας αντιπολεμικά τραγούδια ή δημιουργώντας μια αντιπολεμική αφίσα...

Thirty Seconds To Mars - This Is War


A warning to the people,
The good and the evil,
This is war

To the soldier, the civilian,
The martyr, the victim,
This is war

A warning to the prophet,
The liar, the honest,
This is war

To the leader, the pariah,
The victor, the messiah,
This is war

It's the moment of truth, and the moment to lie,
The moment to live and the moment to die,
The moment to fight, the moment to fight,
To fight, to fight, to fight!

To the right, To the left
We will fight to the death!
To the edge of the earth
It's a brave new world
From the last to the first

To the right, To the left
We will fight to the death!
To the edge of the earth
It's a brave new world
It's a brave new world!

I do believe in the light
Raise your hands into the sky
The fight is done, the war is won
Lift your hands toward the sun
Toward the sun
The war is won

A brave new world
The war is won
Κα. Αλέξανδρος, Γ2

Α. Γρηγόρης, Γ1

Μια επίκαιρη συνέντευξη που καταδεικνύει τα δεινά του πολέμου...

Συνέντευξη με έναν πρόσφυγα
- Πώς ονομάζεσαι και από πού κατάγεσαι;
- Ονομάζομαι Φάρις και είμαι από τη Συρία.
- Και πώς βρέθηκες εδώ στην Ελλάδα;
- Ήρθα εξαιτίας του πολέμου που επικρατεί στην πατρίδα μου. Η κατάσταση είναι τραγική... Άνθρωποι σκοτώνονται, ανάμεσά τους και πολλά παιδιά, οικογένειες διαλύονται, ένας ολόκληρος πολιτισμός χάνεται μέσα στη φρίκη του πολέμου.
- Εσύ πώς αποφάσισες να έρθεις στην Ελλάδα;
- Οι γονείς μου και τα αδέλφια μου υπήρξαν θύματα του πολέμου. Μόνος μου πια, βέβαιος πως θα πέθαινα κι εγώ αν έμενα εκεί, αποφάσισα να ακολουθήσω τους συμπατριώτες μου.
- Τι προβλήματα αντιμετωπίσατε εσύ και οι συμπατριώτες σου κατά τη διαδρομή;
- Έπειτα από πολλές προσπάθειες καταφέραμε να διαφύγουμε από τη Συρία. Ταξιδέψαμε με αυτοκίνητο μέχρι την Τουρκία και έπειτα από εκεί με λέμβους ήρθαμε εδώ… Δεν ήταν λίγοι αυτοί που πνίγηκαν, αφήνοντας την τελευταία τους πνοή στη θάλασσα. Φυσικά μέχρι να φτάσουμε στην Ελλάδα αναγκαστήκαμε να πληρώσουμε πολλά χρήματα.
- Εσύ τι έκανες; Είχες λεφτά μαζί σου;
- Είχα προλάβει να πάρω κάποιες από τις οικονομίες του πατέρα μου…
- Τώρα που βρίσκεσαι εδώ τι προβλήματα αντιμετωπίζεις και ποια είναι τα συναισθήματά σου;
- Τα προβλήματα που αντιμετωπίζω είναι πολλά. Εδώ είμαστε τόσοι άνθρωποι δίχως στέγη, δίχως τίποτα, δίχως αύριο… Είμαι ολομόναχος… Κάθε μέρα που περνά σκέφτομαι την οικογένειά μου. Νιώθω βαθιά λύπη για το ότι χιλιάδες άνθρωποι, ανάμεσά τους και η δική μου οικογένεια, έχουν χαθεί άδικα. 
- Τι ελπίζεις για το μέλλον;
- Θα ήθελα να ζήσω με ασφάλεια και αξιοπρέπεια. Να σπουδάσω, να δουλέψω και να κάνω τη δική μου οικογένεια. Ελπίζω να σταματήσει ο πόλεμος, για να μπορέσω να γυρίσω στην αγαπημένη μου πατρίδα.
- Υπάρχει κάτι που θα ήθελες να πεις σε εμάς τους συνομηλίκους σου ή στους μεγαλύτερούς μας;
- Ναι… Εύχομαι από εδώ και πέρα κανένας να μη ζήσει τη φρίκη του πολέμου! Όλοι πρέπει να αγωνιστούμε γι’ αυτό…
- Συμφωνώ… Σ’ ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου, Φάρις, και σου εύχομαι να πετύχεις όλα όσα επιθυμείς στη ζωή σου!
- Κι εγώ σ’ ευχαριστώ… Ο Θεός να σ’ έχει καλά!
Γ. Τατιάνα, Γ1

...Και ένα ποίημα με αντιπολεμικό περιεχόμενο.

ΟΧΙ στον πόλεμο - ΝΑΙ στην ειρήνη

Τι κρίμα που στον πόλεμο
Δε βλέπουμε εφιάλτη
Αμέσως να ξυπνούσαμε 
Να έσβηνε απ' τον  χάρτη

Για να έχουμε ειρήνη
Που 'ναι πάντα αγαπητή
Μα τη διώχνει το συμφέρον 
Και του κόσμου οι ισχυροί

Η ειρήνη είναι ζωή 
Είναι ελευθερία και αγάπη…
Κ. Απόστολος, Γ2

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.