Παρασκευή 26 Αυγούστου 2016

Καλλιπάτειρα

Στο πλαίσιο της διδασκαλίας του σονέτου του Λορέντζου Μαβίλη "Καλλιπάτειρα" οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ Γυμνασίου έφτιαξαν το πορτρέτο της Καλλιπάτειρας...

Σκ. Αντώνης, Β3

Χ. Θοδωρής, Β3

Άλλοι/ες προτίμησαν, στον ρόλο ενός δημοσιογράφου που καλύπτει τους Ολυμπιακούς αγώνες, να πάρουν συνεντεύξεις από τους πρωταγωνιστές της ιστορίας ή να γράψουν ένα άρθρο για το πρωτοφανές περιστατικό και τη δίκη της Καλλιπάτειρας.

Η Καλλιπάτειρα, πριν από τη δίκη της, δηλώνει:
   Χρόνια τον προπονούσα τον γιο μου για τη μεγάλη στιγμή που θα έπαιρνε κι αυτός μέρος στους Ολυμπιακούς αγώνες… Είναι φυσικό λοιπόν να ανυπομονώ να τον δω να στέφεται κι αυτός Ολυμπιονίκης, όπως ο παππούς, οι θείοι, ο πατέρας του, ο ξάδελφός του! Έτσι αποφάσισα να κάνω κάτι ιδιαίτερα ριψοκίνδυνο, κάτι που καμία γυναίκα δεν τόλμησε ποτέ, να μπω στο στάδιο μεταμφιεσμένη σε προπονητή. Ήξερα ποια θα ήταν η τιμωρία μου αν με ανακάλυπταν, αλλά η θέλησή μου να καμαρώσω τον γιο μου νίκησε κάθε φόβο και δισταγμό.
   Τα κατάφερα να περάσω στο στάδιο, η μεταμφίεσή μου ήταν πειστική. Αν μπορούσα να ελέγξω τον ενθουσιασμό μου, ίσως να μη με ανακάλυπταν ποτέ! Όμως, όταν ο γιος μου νίκησε, δεν μπόρεσα να συγκρατηθώ κι έτρεξα να τον αγκαλιάσω. Δεν πρόσεξα ότι πιάστηκε το ρούχο μου στον φράχτη, και η πραγματική μου ταυτότητα αποκαλύφθηκε. 
   Τώρα περιμένω να δικαστώ… Η τύχη μου είναι στα χέρια των ελλανοδικών και των θεών! Ότι και να γίνει, να ξέρετε πως δε μετανιώνω για την πράξη μου!
Κ. Κυριακή, Β1

Ο Πεισίροδος, πριν από τη δίκη της μητέρας του, δηλώνει:
   Από σήμερα είμαι κι εγώ ένας Ολυμπιονίκης, όπως και τόσοι άλλοι άντρες που έκαναν περήφανη την οικογένειά μου. Δεν πρόλαβα όμως να χαρώ…
   Η μητέρα μου, η Καλλιπάτειρα, η γυναίκα που με έφερε στον κόσμο και στην οποία χρωστάω τη νίκη μου, βρίσκεται σε μεγάλο κίνδυνο… Αφού χάσαμε τον πατέρα μου, επίσης Ολυμπιονίκη, αυτή ανέλαβε τη συστηματική προπόνησή μου και φυσικά ήθελε όσο τίποτε άλλο να παρακολουθήσει τους Ολυμπιακούς αγώνες στου οποίους θα συμμετείχα. Αυτό ήταν βέβαια αδύνατον, αφού είναι κάτι που απαγορεύεται στις γυναίκες. Αλλά αν η μητέρα μου βάλει κάτι στο μυαλό της, δεν αλλάζει γνώμη! Φόρεσε έναν αντρικό χιτώνα, έκοψε πολύ κοντά τα μαλλιά της και γεμάτη αποφασιστικότητα μπήκε στο στάδιο. Ήταν αγνώριστη και πέρασε απαρατήρητη μέσα στο πλήθος…
   Όταν όμως βγήκα νικητής, η τρελή χαρά της την πρόδωσε. Ο χιτώνας της πιάστηκε στον φράχτη που χωρίζει τον αγωνιστικό χώρο και η αλήθεια αποκαλύφθηκε… Τη μια στιγμή πανηγύριζα τη νίκη μου και την άλλη έβλεπα να συλλαμβάνουν τη μητέρα μου μπροστά στα μάτια μου… Καθώς οι ελλανοδίκες την απομάκρυναν από το στάδιο, εκείνη μου φώναζε: «Γιε μου, μπράβο σου! Είμαι περήφανη για σένα! Τώρα πια δε με νοιάζει αν με σκοτώσουν, γιατί έχω κάνει το όνειρό μου πραγματικότητα, να σε δω κι εσένα Ολυμπιονίκη σαν τον παππού σου, τους θείους και τον πατέρα σου!»
   Αυτή τη στιγμή η αγαπημένη μου μητέρα δικάζεται από τους ελλανοδίκες. Φοβάμαι πως το τέλος της πλησιάζει…
Π. Ελένη, Β3


Μ. Δανάη, Β2

Πρωτοφανές περιστατικό!
   Κανείς δε θα μπορούσε να φανταστεί ότι θα τολμήσει ποτέ μια γυναίκα να παραβεί τον νόμο και να παρακολουθήσει τους Ολυμπιακούς αγώνες… Κι όμως! Κατά τη διεξαγωγή των φετινών Ολυμπιακών, αυτό ακριβώς έγινε! Η Καλλιπάτειρα από τη Ρόδο, θέλοντας να παρακολουθήσει τον γιο της να παίρνει μέρος στους αγώνες, κατάφερε να περάσει απαρατήρητη στο στάδιο, μεταμφιεσμένη σε άντρα γυμναστή. Και ούτε θα την έπαιρνε είδηση κανείς, αν πάνω στον ενθουσιασμό για τη νίκη του γιου της δεν έπεφτε ο χιτώνας της, καθώς πηδούσε τον φράχτη για να μπει στον αγωνιστικό χώρο. Έτσι, μπροστά στα μάτια εκατοντάδων έκπληκτων θεατών, η απάτη αποκαλύφθηκε και η παραβάτρια συνελήφθη... Αμέσως οδηγήθηκε στους Ελλανοδίκες για να δικαστεί. 
   Όπως προβλέπει ο νόμος, οι γυναίκες που θα πατήσουν στον χώρο του σταδίου είναι καταδικασμένες σε φριχτό θάνατο, καθώς θα γκρεμιστούν από το βουνό Τυπαίο. Ωστόσο, η Καλλιπάτειρα αφέθηκε ελεύθερη, χωρίς να της επιβληθεί καμία ποινή.
   Στην ερώτησή μας γιατί αθωώθηκε η Καλλιπάτειρα, ένας από τους Ελλανοδίκες δήλωσε: «Η γυναίκα αυτή κατάγεται από μεγάλη οικογένεια Ολυμπιονικών. Είναι κόρη του περίφημου Ρόδιου Ολυμπιονίκη Διαγόρα. Τα αδέλφια της είναι επίσης Ολυμπιονίκες, όπως και ο άντρας της, τον οποίο έχασε. Δεν είχε κακό σκοπό... Το μόνο που ήθελε ήταν να παρακολουθήσει τον γιο της Πεισίροδο να αγωνίζεται στην Ολυμπία. Άλλωστε, η ίδια τον είχε προπονήσει…».
   Μετά από την απόφαση αυτή, πολλά ερωτήματα μένουν ανοιχτά… Τι θα γίνει αν και άλλες γυναίκες αποπειραθούν να κάνουν το ίδιο; 
   Πάντως, η Καλλιπάτειρα θα μείνει στην ιστορία ως μια γυναίκα δυνατή, θαρραλέα και αντάξια της γενιάς της!
Μπ. Φανή, Β2

Άλλοι/ες πάλι υιοθέτησαν τον ρόλο της Καλλιπάτειρας, που αφηγείται μετά από χρόνια την ιστορία της στα εγγόνια της...

   Αγαπημένα μου εγγόνια, μεγάλωσα με το αθλητικό πνεύμα, καθώς ο προπάππους σας και τα τρία αδέλφια μου ήταν αθλητές και Ολυμπιονίκες, όπως και ο άντρας μου, ο παππούς σας, που δεν τον γνωρίσατε! Μετά τον θάνατό του ανέλαβα μόνη μου να προετοιμάσω τον πατέρα σας, τον αγαπημένο μου γιο Πεισίροδο, για τους Ολυμπιακούς αγώνες. Ταξίδεψα μαζί του από τη Ρόδο στην Ολυμπία και για έναν μήνα μεταμφιέστηκα σε άνδρα για να τον προπονώ. Την ημέρα που θα αγωνιζόταν ο πατέρας σας μπήκα στο στάδιο, πάλι ως άντρας εννοείται, για να τον καμαρώσω… Κανείς δε με κατάλαβε, τόσο καλή ήταν η μεταμφίεσή μου! Μπορείτε να φανταστείτε τη χαρά μου όταν ο γιος μου νίκησε… Αλλά, όταν όρμησα στο στάδιο για να τον αγκαλιάσω και να χαρούμε μαζί τη νίκη του, κάπου πιάστηκε ο χιτώνας μου! Έτσι αποκαλύφθηκε ότι είμαι γυναίκα και με συνέλαβαν. Στο δικαστήριο οι ελλανοδίκες συγκινήθηκαν από την απολογία μου, εντυπωσιάστηκαν από την περήφανη στάση μου και με άφησαν ατιμώρητη. Βέβαια, στην αθώωσή μου έπαιξε ρόλο και η καταγωγή μου από οικογένεια Ολυμπιονικών… Πάντως, να ξέρετε, αγαπημένα μου εγγόνια, πως η γιαγιά σας ήταν η πρώτη γυναίκα που τόλμησε δημόσια να διεκδικήσει τα αυτονόητα δικαιώματά της! 
   Αυτή λοιπόν είναι η ιστορία μου…
Μ. Βαγγέλης, Β2

   Παιδιά μου, η οικογένειά μας είναι φτιαγμένη για τη δόξα! Ο πατέρας μου, ο μεγάλος Διαγόρας, τα αδέρφια μου, ο παππούς σας, ο πατέρας σας… όλοι Ολυμπιονίκες! Μάλιστα τον πατέρα σας εγώ τον προπόνησα και μου ήταν αδιανόητο μα μην τον δω να αγωνίζεται στους Ολυμπιακούς αγώνες, παρόλο που, όπως ξέρετε, αυτό απαγορεύεται στις γυναίκες. Το τέχνασμα που σκέφτηκα για να πετύχω τον σκοπό μου ήταν απλό: μεταμφιέστηκα σε άντρα! Όταν πέρασα τον ποταμό Αλφειό, ήξερα πως δεν υπήρχε πια επιστροφή… Κατάφερα να μπω στο στάδιο και να παρακολουθήσω τους αγώνες, και όλα πήγαιναν καλά, ως τη στιγμή που, καθώς πανηγύριζα τη νίκη του πατέρα σας, το φύλο μου αποκαλύφθηκε. Όλοι έμειναν με το στόμα ανοιχτό! Στη δίκη μου κράτησα την αξιοπρέπειά μου και κέρδισα ό,τι άξιζα… Μόλις έμαθαν από ποια οικογένεια κατάγομαι, οι ελλανοδίκες με σεβάστηκαν και με άφησαν ελεύθερη.
   Είμαι η πρώτη και η μόνη γυναίκα που κατάφερε ποτέ να παρακολουθήσει τους Ολυμπιακούς αγώνες!
Ν. Σόφη, Β2

Και ένα κολάζ για τους Ολυμπιακούς αγώνες στην αρχαιότητα και στις μέρες μας.

Π. Χριστίνα, Β3

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.