Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2019

Ο μικρός πρίγκιπας και η αλεπού

Στο πλαίσιο της διδασκαλίας του αποσπάσματος από τον "Μικρό πρίγκιπα" του Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ με τίτλο "Ο μικρός πρίγκιπας και η αλεπού", οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ Γυμνασίου απέδωσαν εικαστικά σκηνές που τους άρεσαν...

Ο μικρός πρίγκιπας σκέφτεται το ταξίδι...
Ι. Στέλλα, Β1

Ο μικρός πρίγκιπας και τα τριαντάφυλλα
Φ. Μαριάννα, Β3

Μ. Ευαγγελία, Β3

"Και, πέφτοντας χάμω στο γρασίδι, έκλαψε..."
Λ. Ελένη, Β3

Κ. Τάσος, Β2

Ο μικρός πρίγκιπας και η αλεπού
Μ. Αναστασία, Β1

Κ. Χριστίνα, Β3

Ι. Στέλλα, Β1

Τ. Χαράλαμπος, Β3

Ο μικρός πρίγκιπας και οι φίλοι του
Π. Θάνος, Β3

Κ. Χρήστος, Β2

Κ. Ηλίας, Β1

Έγραψαν μια σελίδα στο ημερολόγιο του μικρού πρίγκιπα ή της αλεπούς...

Από το ημερολόγιο του μικρού πρίγκιπα
Αγαπητό μου ημερολόγιο, 
   Μετά από πολλές περιπέτειες, έφτασα επιτέλους στον πλανήτη Γη! Εδώ όμως με περίμενε η πιο δυσάρεστη έκπληξη της ζωής μου… Αφού περπάτησα πολύ μέσα από τους άμμους, τα βράχια και τα χιόνια, ανακάλυψα σε κάποια στιγμή έναν δρόμο. Τον ακολούθησα, πιστεύοντας ότι θα με οδηγήσει στους ανθρώπους, αλλά το πρώτο που συνάντησα δεν ήταν άλλο από έναν ανθισμένο τριανταφυλλόκηπο! Κοίταζα, κοίταζα και δεν μπορούσα να πιστέψω στα μάτια μου! Το λουλούδι μου μου είχε πει πως ήταν ένα μονάκριβο σε ολόκληρο το σύμπαν. Και να που ακόμα δεν πάτησα το πόδι μου στη γη και βρήκα χιλιάδες όμοια λουλούδια σε έναν μονάχα κήπο… 
   Δε σκέφτηκα καν πως το τριαντάφυλλό μου μου είχε πει ψέματα. Είμαι σίγουρος πως δεν ήξερε πως υπάρχουν και άλλα τριαντάφυλλα στον κόσμο. Βαθιά λύπη γέμισε την ψυχή μου… Αναρωτήθηκα τι θα γινόταν αν μάθαινε την αλήθεια. Φοβάμαι πως δε θα μπορούσε να την αντέξει… Για να γλιτώσει τη ντροπή, θα έβηχε φριχτά και θα έκανε τάχα πως πεθαίνει. Κι εγώ θα έπρεπε να το περιποιηθώ, γιατί με τον χαρακτήρα που έχει θα μπορούσε στ’ αλήθεια να πεθάνει, μόνο και μόνο για να με ταπεινώσει κι εμένα. 
   Νόμιζα πως ήμουν πλούσιος και ξεχωριστός, επειδή είχα δικό μου κάτι το μοναδικό, μα τελικά δεν είχα παρά ένα κοινό λουλούδι, ολόιδιο με χιλιάδες άλλα. Τι μου απομένει; Ένας ασήμαντος πλανήτης χαμένος μέσα στην απεραντοσύνη του διαστήματος, με τρία μικροσκοπικά ηφαίστεια, που μάλιστα το ένα τους μπορεί να έχει σβήσει για πάντα. Δεν είμαι λοιπόν κι εγώ τίποτα το σπουδαίο. Είμαι μόνο ένας μικρός πρίγκιπας.
   Αχ, καλό μου ημερολόγιο, είμαι απαρηγόρητος…
Π. Ιάκωβος, Β2

Από το ημερολόγιο της αλεπούς
Αγαπητό ημερολόγιο,
   Πέμπτη σήμερα, η μέρα του χορού των κυνηγών! Είχα κι εγώ ξεκινήσει να κάνω τη βολτίτσα μου ως το αμπέλι, όταν άκουσα κάτι που μου φάνηκε σαν κλάμα. Πλησίασα με όλες τις απαραίτητες προφυλάξεις και είδα ένα μικρό ξανθό αγόρι να κλαίει πεσμένο στο γρασίδι. Το λυπήθηκα και πήρα την απόφαση να εμφανιστώ πίσω από τη μηλιά, όπου κρυβόμουν. Λοιπόν, αυτό το αγοράκι είναι ο πρίγκιπας ενός μακρινού πλανήτη! Μου είπε πως με βρίσκει πολύ όμορφη και μου ζήτησε να παίξουμε, για να ξεχαστεί λίγο. Φυσικά αυτό ήταν αδύνατο, αφού δε με έχουν ημερώσει… Αυτό ο μικρός δεν μπορούσε να το καταλάβει και με ρωτούσε επίμονα τι σημαίνει. Έτσι κι εγώ του απάντησα πως σημαίνει να δημιουργείς δεσμούς. Του εξήγησα πως έχεις δημιουργήσει δεσμό με κάποιον όταν τον έχεις ανάγκη, όταν τον χρειάζεσαι και σε χρειάζεται στη ζωή. Αυτός ο στενός δεσμός είναι που κάνει τον έναν να γίνεται μοναδικός στον κόσμο για τον άλλο.
   Μόνο που… Ενώ τα εξηγούσα όλα αυτά στον μικρό πρίγκιπα, κατάλαβα κι εγώ κάτι για τη δική μου ζωή! Κανείς δε με έχει ημερώσει και ζω μονότονα και βαρετά. Κυνηγάω τις κότες, με κυνηγάνε οι κυνηγοί, δεν έχω καμία ιδιαίτερη σημασία και αξία για κανέναν… Σε μια στιγμή συνειδητοποίησα πόσο μεγάλη ανάγκη έχω να με ημερώσουν. Κι αυτό θα ήθελα να το κάνει ακριβώς αυτό το παράξενο αγόρι! Τα μαλλιά του είναι χρυσαφένια, σαν τα καλοκαιρινά στάχυα. Κάθε φορά που θα βλέπω τα χωράφια με το σιτάρι, που τώρα μου είναι αδιάφορα, θα τον σκέφτομαι… Όλη μου η ζωή θα αλλάξει, θα γίνει πολύ πιο όμορφη και ενδιαφέρουσα. Κοίταξα τον μικρό πρίγκιπα στα μάτια με λαχτάρα και τον παρακάλεσα να με ημερώσει. 
   Δέχτηκε… Από αύριο ξεκινάμε! Αν και ξέρω ότι θα χρειαστεί χρόνος και υπομονή, πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε να έρθουμε κοντά ο ένας στον άλλο. Δε βλέπω την ώρα να αποκτήσω έναν φίλο! 
Μ. Μαρία, Β1

Αγαπημένο μου ημερολόγιο,
   Μόλις αποχαιρέτησα τον φίλο που με ημέρωσε, τον μικρό μου πρίγκιπα… Πριν αποχωριστούμε, τον έστειλα να δει τα τριαντάφυλλα που είχε πρωτοσυναντήσει όταν έφτασε εδώ, στη Γη. Ήθελα να διαπιστώσει ο ίδιος ότι δε μοιάζουν καθόλου με το δικό του τριαντάφυλλο, το οποίο αγαπάει και γι’ αυτό είναι τόσο σημαντικό και μοναδικό γι’ αυτόν. Όταν γύρισε να με χαιρετήσει, του χάρισα το μυστικό μου. Μόνο με την καρδιά βλέπεις καλά, την ουσία δεν τη βλέπουν τα μάτια… Είναι τόσο απλό, αλλά οι περισσότεροι δεν το ξέρουν. Αυτός όμως το έμαθε και το κατάλαβε! Αυτό πιστεύω πως ήταν το καλύτερο δώρο που μπορούσα να του κάνω…
   Δίδαξα στον μικρό πρίγκιπα τι σημαίνει αληθινή φιλία και αυτός μου δίδαξε τι σημαίνει ευτυχία. Έτσι, παρά τον πόνο του αποχωρισμού, είμαστε και οι δύο κερδισμένοι! Θα μου λείψει πολύ το χρυσαφένιο αγόρι, θα μου μείνει όμως το χρώμα το σταριού για να μου το θυμίζει… 
   Θα ήθελα να επισκεφτώ τον φίλο μου στον μακρινό του πλανήτη και να γνωρίσω και το τριαντάφυλλό του, αλλά δυστυχώς εκεί δεν έχει κότες! Τι να κάνουμε; Τίποτα δεν είναι τέλειο…
Γ. Μυρσίνη - Κ. Χριστίνα, Β1

...Ή προτίμησαν, υιοθετώντας τον ρόλο του μικρού πρίγκιπα, να γράψουν ένα γράμμα στο τριαντάφυλλό του.

Αγαπημένο μου τριαντάφυλλο, 
   Σου γράφω από τη Γη, αυτόν τον συναρπαστικό πλανήτη, που μου επιφύλαξε πολλές εκπλήξεις! Έχω ήδη ταξιδέψει σε αρκετούς παράξενους πλανήτες, αλλά αυτά που είδα εδώ δεν τα είδα πουθενά αλλού. 
   Και πρώτα απ’ όλα, με το που έφτασα στη Γη, τι να δω; Έναν τριανταφυλλόκηπο, γεμάτο κατακόκκινα τριαντάφυλλα! Και όλα μου φάνηκαν ολόιδια με σένα… Ένιωσα τον κόσμο μου να γκρεμίζεται. Αφού δεν έχω παρά ένα κοινό τριαντάφυλλο, δεν είμαι κι εγώ παρά ένας ασήμαντος πρίγκιπας, σκέφτηκα. Αλλά πιο πολύ στεναχωρήθηκα για σένα, γιατί φαντάστηκα πως, αν έβλεπες τον τριανταφυλλόκηπο, θα ήθελες να πεθάνεις από τη ντροπή σου… 
   Υποθέτω πως το γράμμα μου σε έχει σοκάρει ως εδώ, αλλά μη μου στεναχωριέσαι! Η τυχαία συνάντησή μου με ένα υπέροχο πλάσμα που ζει εδώ στη Γη, μία αλεπού, μου άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο έβλεπα τα πράγματα ως τότε. Την ημέρωσα και γίναμε φίλοι! Έτσι κατάλαβα πως κι εσύ έχεις ημερώσει εμένα… Μπορεί να μην είσαι το μοναδικό τριαντάφυλλο του κόσμου, κατέχεις όμως μια μοναδική θέση στην καρδιά μου, αφού εσύ είσαι το τριαντάφυλλο που έχω φροντίσει τόσο καιρό. Έχω ασχοληθεί μαζί σου, σε έχω προστατέψει από εξωτερικούς κινδύνους, έχω ακούσει τα παράπονά σου, έχω μοιραστεί τη σιωπή σου. Ο χρόνος που έχουμε περάσει μαζί είναι αναντικατάστατος και γι’ αυτό δε σε αλλάζω με τίποτα. Στα μάτια μου θα είσαι πάντα κάτι ξεχωριστό. Είσαι το δικό μου τριαντάφυλλο!
   Αυτό το συνειδητοποίησα απόλυτα όταν πήγα να ξαναδώ τα τριαντάφυλλα, πριν αποχαιρετήσω τη φίλη μου την αλεπού. Αυτή τη φορά δε μου φάνηκε να σου μοιάζουν, έστω και στο ελάχιστο! Η μοναδικότητα κάποιου δεν εξαρτάται από την εξωτερική εμφάνιση, αλλά από αυτά που σημαίνει για μας…
   Σε σκέφτομαι και μου λείπεις, αλλά σε λίγο καιρό θα γυρίσω και πάλι κοντά σου. Ελπίζω να σου έχω λείψει λίγο κι εγώ…
Με πολλή αγάπη,
Μικρός Πρίγκιπας
Μ. Μαρία, Β1


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.