Τρίτη 7 Αυγούστου 2018

Λεξικό της γλώσσας των νέων (ενημερωμένο!)

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ Γυμνασίου παρουσιάζουν το δικό τους λεξικό για τη γλώσσα των νέων, το λεξικό της νεολαίας!

ΛΕΞΙΚΟ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ


Αα
Άκυρος = εκτός θέματος, άσχετος
Άπαιχτος = ασυναγώνιστος
Άραξε την πέτσα σου = χαλάρωσε
Αργάμισι = αργά και κάτι παραπάνω

Ββ
Βασικιά = κάποια που ακολουθεί πιστά το σύνολο, το λεγόμενο πρόβατο
Βαράω ενέσεις = δεν μπορώ να ανταπεξέλθω
ΒΡΜ = βαριέμαι (γραπτή επικοινωνία)
Βσκ = βασικά (γραπτή επικοινωνία)

Γγ
Γίναμε μπίλιες = τσακωθήκαμε
Γκέγκε; = κατάλαβες;
Γύρνα τη μανιβέλα! = σκέψου πιο γρήγορα!

Δδ
Δε μου σκάει  = δε μου έρχεται στο μυαλό
Δεν την παλεύω/δεν την παλεύω κάστανο  = δεν αντέχω άλλο
Δεν του/της το ’χα = δεν το περίμενα από αυτόν/αυτήν
Δεν παίζεται/άπαιχτο = το καλύτερο
Δεν υπάρχει = είναι καταπληκτικό, φανταστικό
Δεν υπάρχει σάλιο = έλλειψη χρημάτων

Εε
Έβαλα γκολ = τα κατάφερα
Έγινα πάζλ = κουράστηκα υπερβολικά
Έγραψε = θα μείνει στην ιστορία, ήταν πολύ ωραίο
Έκατσε η φάση = έγινε αυτό που ήθελα την κατάλληλη στιγμή
Είμαι στην τσίτα = είμαι σε διαρκή ένταση
Είναι για τα μπάζα = είναι πολύ άσχημος/η ή άχρηστος/η
(Είναι) καμένος = κατεστραμμένος εγκεφαλικά (συνήθως ο εθισμένος σε κάποιο βιντεοπαιχνίδι)
Είναι κομμάτια = είναι πολύ κουρασμένος
Είναι πολύ cool = είναι πολύ εντάξει και ωραίος τύπος
Είναι τελείως γκάου = είναι άσχετος/η και ανόητος/η
Είσαι αλλού = βρίσκεσαι στον κόσμο σου
Ένα κι ένα milko / ένα και τίποτα = πολύ κοντός/ή
Επικό = καταπληκτικό (έκφραση θαυμασμού)
Έφαγα σκάλωμα/σκάλωσα = έχασα τα λόγια μου, προβληματίστηκα
Έφαγα πακέτο = ζορίστηκα
Έφαγα φλασιά = μου ήρθε ξαφνικά
Έφαγα Χ/ έφαγα πόρτα = απορρίφθηκα
Έχει κάψει φλάντζα = βλάκας
Έχει φάση = έχει ενδιαφέρον

Ζζ
Ζαβό = χαζό
Ζάχαρη = όλα πολύ καλά
Ζούδι = ασήμαντος/η
Ζώγγολος = ηλίθιος

Θθ
Θα μου κάψεις τον εγκέφαλο! = είναι πολύ δύσκολο να καταλάβω αυτό που μου λες
Θόλωσα = μπλόκαρα

Κκ
Καθαρίζω = λύνω το πρόβλημα
Καμπέρης = παίκτης διαδικτυακού παιχνιδιού που κάθεται στο ίδιο σημείο
Καίει κύτταρα = σκέφτεται πολύ
Καμία επαφή = καμία σχέση με την πραγματικότητα
Κάνει τον Κινέζο = κάνει πως δεν ξέρει, πως δεν καταλαβαίνει
Κάνω μπαμ = ξεχωρίζω
Καρφώνω = κοιτάω επίμονα
Καστανάς = ασήμαντος
Κλάιν = δε με νοιάζει
Κλαίω = ξεκαρδίζομαι στα γέλια
Κατεβάζω παροχή = δε δίνω σημασία, αδιαφορώ
Κόλλησε μαγκιά = το παίζει πολύ έξυπνος
Κομπλέ = όλα καλά
Κοπιάρω = αντιγράφω
Κουταλώνω = σκοτώνω κάποιον με ό,τι βρω μπροστά μου (ακόμα και με κουτάλι)
Κόφ’ το = σταμάτα
Κράζω = κουτσομπολεύω σχολιάζοντας άσχημα, αποδοκιμάζω
Κράσαρε = όταν κάποιο πρόγραμμα στον υπολογιστή αντιμετωπίζει πρόβλημα και αυτόματα σβήνει
Κριντζάρω = ανατριχιάζω με κάτι που μου προκαλεί αρνητική εντύπωση

Λλ
Λάγκαρε = όταν κάποιο πρόγραμμα στον υπολογιστή «κολλάει» - δε λειτουργεί γρήγορα
Λέρα = αναξιόπιστο άτομο
Λιώσιμο = όταν κάποιος  περνάει πολύ χρόνο μπροστά στον υπολογιστή

Μμ
Μαν μου = δικέ μου, φίλε μου
Με έδωσε = με πρόδωσε
Μην αγχώ = μην αγχώνεσαι
Μην καρφώνεσαι = μην προδίδεσαι
Μνμ = μήνυμα (γραπτή επικοινωνία)
Μου ήρθε φλασιά = άλλαξα γνώμη ξαφνικά
Μου τη σπάει = με εκνευρίζει, μου σπάει τα νεύρα
Μου τη σβούρισε = νευρίασα
Μπάγκαρε = όταν ο υπολογιστής έχει κάνει κάποιο λάθος και δεν το διορθώνει
Μπάζο = άσχημος/η
Μπλοκάρω = διακόπτω την επαφή μου με κάποιον (διαδικτυακά)
Μπρατάνι = πολύ καλός φίλος

Νν
Νοτ = ούτε καν, με τίποτα
Νουμπάς = αρχάριος (κυρίως για παιχνίδια)
Ντούκι = δυνατός, γεροδεμένος

Ξξ
Ξενέρωσα = έχασα την καλή μου διάθεση

Οο
Ό,τι να ’ναι = άσχετο, άκυρο – για κάποιον που είναι στον κόσμο του
Οτχ / Οτκ =  ό,τι καλύτερο / ό,τι χειρότερο
Ούζο = ούφο + χαζός
Ούφο = χαζός/ή

Ππ
Παλτό = αποτυχημένος
Παίζει τίποτα; = συμβαίνει κάτι;
Πετάω χαρταετό = αράζω όλη μέρα
Πλακίζω = κάνω πλάκα
Πόζερος/ποζέρι = ψώνιο
Πόπα = τέλεια, ακριβώς όπως το θέλαμε
Πουλάω μαγκιά = κάνω φιγούρα - επίδειξη
Πού ‘σαι, ρε μαν; = πού είσαι, ρε φίλε; (χαιρετρισμός)
Ποστάρω = δημοσιεύω, κοινοποιώ κάτι στο διαδίκτυο

Σς
Σαλούφα = υπέρβαρη γυναίκα
Σαύρα/ος = άσχημη κοπέλα/άσχημος
Σε πάω = σε συμπαθώ
Σιπάρω = γουστάρω, εγκρίνω (συνήθως για σχέση)
Σιτ-νταουνίσου = κάτσε κάτω
Σκαλώνω = κολλάω, δυσκολεύομαι
Σουκού (ΣΚ) = Σαββατοκύριακο
Σούπερ = τέλεια
Σούργελο = γελοίος/α
Σπαμάρω = ενοχλώ κάποιον στο διαδίκτυο με πολλά μηνύματα
Στην ψύχρα = στα ίσια

Ττ
Τάπα = κοντός/ή
Τα πήρα (στο κρανίο) = εκνευρίστηκα
Τα πάντα όλα = όλα ανεξαιρέτως
Ταπώνω = αποστομώνω κάποιον
Τα σπάει = είναι πολύ καλό
Τεκάν = ούτε καν, με τίποτα
Τέρμα = πάρα πολύ
Τεσπά = τέλος πάντων
Τζάμι = πολύ καλά, τέλεια
Την παλεύω = ανταπεξέρχομαι
Τον σούταρα = τον έδιωξα
Τιλτάρω = νευριάζω 
Τι φάση; = τι συμβαίνει;
Το έχει ακατοίκητο = δε νιώθει, δεν καταλαβαίνει
Το έχει κάψει/είναι καμένος = έχει κολλήσει με κάτι, το μυαλό του δε λειτουργεί
Το ’χω = μπορώ να το καταφέρω
Τπτ = τίποτα (γραπτή επικοινωνία)
Τραμπουκίζω = εκφοβίζω για να επιβάλω αυτό που θέλω
Τρασαρία = άχρηστα πράγματα
Τρολάρω = κάνω πλάκα (συνώνυμο: πλακίζω)
Τσιλάξ = ηρεμία
Τσίλαρε = χαλάρωσε
Τσίτωσα = έχω νευριάσει πολύ
Τσόφλι = χαζός/ή

Φφ
Φλασάρω = θυμώνω / θυμάμαι κάτι ξαφνικά

Χχ
Χακάρω = παραβιάζω (διαδικτυακά) τα προσωπικά αρχεία κάποιου (συνήθως και προγράμματα)
Χάνει λάδια = φέρεται παράλογα, δεν είναι στα καλά του
Χελόου; (Hello?) = το ’χεις ακατοίκητο;

Ψψ
Ψάρακας = ευκολόπιστος
Ψήνομαι = είμαι μέσα, ενδιαφέρομαι να κάνω κάτι

Bb
BB (Bye Bye ) αντίο (γραπτή επικοινωνία)
BF/GF (Boyfriend/Girlfriend) = το αγόρι μου, το κορίτσι μου
BFF (Best Friends For Ever) = καλύτερες φίλες για πάντα
Bro (Brother) = αδερφέ - φίλε

Cc
Crush = αυτός/αυτή που μου αρέσει

Ff
F2F (Face to face) = πρόσωπο με πρόσωπο
FZ (Friend zone) = φιλική ζώνη

Gg
GN/GM (Good night /morning) = καληνύχτα / καλημέρα (γραπτή επικοινωνία)

Ll
LOL (Laughing Out Loud) γελάω πολύ και δυνατά
Ly (love you) = σ’ αγαπώ

Mm
Μ2 (me too) = κι εγώ (γραπτή επικοινωνία)

Οο
ΟΜG (Oh My God) Ω Θεέ μου! - δηλώνει έκπληξη, θαυμασμό

Rr
Respect = βαθιά εκτίμηση, σεβασμός

Ss
SAD = λυπάμαι, κάτι δε μου αρέσει

Tt
Ty (thank you) = ευχαριστώ (γραπτή επικοινωνία)

Υy
YOLO (You Only Live Once) ζεις μόνο μια φορά (οπότε κάνε ό,τι σε χαροποιεί)

Για τη σύνταξη του λεξικού συνεργάστηκαν
- από το Γ2: Κ. Γιώργος - Κ. Αφροδίτη - Κ. Παυλίνα - Κ. Σήλια - Λ. Θεανώ - Μ. Μαριέλα
- από το Γ3: Μ. Μάριος - Μ. Αγάπη - Ν. Γιάννης - Ο. Αμαλία - Ο. Γιώργος - Π. Γιώργος - Π. Ίκαρος - Π. Όλια - Σ. Μαρία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.